Klopt het dat iedereen iets goeds in zich heeft?

Ik hoor vaak dat iedereen iets goeds in zich heeft klopt dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (9)

Ja dat klopt. Je moet het alleen in je zelf naar boven halen. Én het wíllen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed gesproken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof het niet, er is zoveel ellende in de wereld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in de wereld is een breed begrip, het maakt niet de hele wereld slecht. zelfs een seriemoordenaar kan lief de boodschapjes doen voor zijn bejaarde buurvrouw. dat er veel ellende in de wereld is zegt dus niet dat er helemaal niets goed is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs die seriemoordenaar heeft een baas waar die goed mee om kan gaan, als je een vriend heb, heb je toch iets goeds..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn ook werkeloze seriemoordenaars. seriemoordenaars met een baas heten die niet huurmoordenaars? :OP op zich heeft elke seriemoordenaar een goede kant. de achterkant (voor het nekschot bijvoorbeeld)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha ja ik geef je gelijk:p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist eucalypje! Je weet toch altijd de grappige kant van een ernstig onderwerp te vinden. Je bent me der eentje!!
:D
ja dat klopt, de ene meer dan de ander.

sommigen weten het niet van zichzelf maar echt elk mens wat iets goeds in zicht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Absoluut. Dat is zelfs mijn uitgangspunt.
Zelfs bij de grootste misdadiger kunnen die ouders nog zeggen dat het in wezen een goed kind was en dat hij van dieren hield, maar....

Het leven, je afkomst, je vrienden en omgeving, je aanleg: allemaal factoren voor wat er uit jou groeit. Bij sommigen gaat het vreselijk mis in het leven. Maar bij velen blijven de goede eigenschappen, blijft het goede karakter duidelijk aanwezig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NICE! +1 heb hetzelfde uitgangspunt. zoekt en gij zult vinden die goedheid :)
Ja hoor, de mens is goed............, alleen dat doet hij niet altijd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHA
+1 voor de humor alleen al
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ohw, het is hartstikke serieus bedoeld! Maar, nu je het zegt...
Daar ben ik niet mee akkoord.
Bijvoorbeeld een Ted Bundy die zelf beweerd dat hij meer dan 100 vrouwen heeft vermoord.
Of die Britse kinderverkrachter die zijn slachtoffertjes dan ook nog bijt om het HIV virus door te geven. Hij kwam in België een kind zoeken om "zich eens goed uit te leven".
Het zal je kindje maar zijn!
Sorry hoor, maar je kan ook overdrijven met in iéder mens iets goeds te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ik hier blijkbaar de enige ben met een andere mening vreesde ik negatieve reacties.
Maar kijk toch een +! :))
Dank je defne.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
nog een plusje. sommige mensen zijn tot op het bot slecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Siska, JUIST mensen die een andere mening hebben, maken deze site waardevol. Zeker als het normaal neergezet wordt. Omdat het anderen aanzet tot nadenken. Wat ik schreef: bij sommigen gaat het vreselijk mis in het leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de gedeelde meningen :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen die slecht leven en denken hebben volgens mij ook een heel slecht beeld van zichzelf en de maatschappij, immers als je er van overtuigt bent dat je beter bent dan een ander ben je in mijn ogen al slecht.
We zijn wie we zijn, we worden allemaal hulpbehoevend geboren en we gaan allemaal dood. Dus we zijn gelijk, het is alleen wat je met je leven doet wat waarde heeft.
Ja, iedereen heeft altijd het beste voor... Zichzelf. Daar kunnen anderen het niet altijd mee eens zijn.
En soms zie je niet dat iets goeds is. Dan lijkt het slecht, maar in feite is het dan juist goed.

Zoals bijvoorbeeld een vader die zijn kind mentaal ondermijnt. Terwijl die vader juist zijn zoon wil opvoeden zodat hij voor zichzelf kan leren opkomen. Die zoon kan misschien pas decennia later inzien dat dit voor hem een levensles was. Pas dan kan hij eindelijk gaan leren om zijn vader te 'bedanken'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Absoluut, sterker nog volgens mij is ieder mens goed. Hij handeld er alleen niet altijd naar. Maar dat komt ook door de invloed die we krijgen door het milieu waarin we worden geboren en de invloeden die de maatschappij op ons heeft. Zo leuk is die maatschappij vaak niet. Maar in wezen hebben we allemaal de zelfde behoefte. We willen het gevoel hebben dat we de moeite waard zijn, want iedereen vind zichzelf de moeite waard, maar als de rest van de maatschappij je dat gevoel niet geeft, is het moeilijk om goed te doen, dan wordt je bevestigd in iets wat je van oorsprong niet bent.

Toegevoegd na 1 minuut:
En dan is de kans dat je slechte dingen doet veel groter.
Oordeel over mij ik zal je niet veroordelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen mens is door en door slecht..de mensen die als slecht bestempeld worden zie ik een beetje als 'verdwaalden'

Vaak zijn de omstandigheden waarin ze opgegroeid zijn een zware last voor hun leven en dat van anderen..

Ik ga graag van het goede in de mens uit en ik ben daarin eigenlijk ook nooit echt teleurgesteld geworden.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, in essentie heeft iedereen een goede kern.
invloeden van buitenaf zoals opvoeding of geboorteplaats, vrienden karma etc hebben natuurlijk wel veel invloed.
uiteindelijk heeft iedereen zelf de keuze hoe hij dingen doet, en sommige keuzes zijn absoluut te veroordelen, dat zeker wel!