Hoe is de Amerika-haat ontstaan?

Ik weet dat er een haat bestaat richting Amerika. En dat er bepaalde mensen zijn die Amerika haten. Maar wat is de gegronde reden om Amerika te haten? Waar bestaat deze haat uit en hoe is deze haat ontstaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Amerikanen zijn geweldig chauvinistisch. Dat is niet prettig voor anderen. Ik geef enkele voorbeelden van hun chauvinisme. In een wijk, waar veel Nederlanders indertijd woonden, hing een Nederlandse vlag. Een Nederlandse toerist had het over de vlag, en dat die uit Nederland kwam. De Amerikanen beweerden van niet: het was een vereenvoudigde Amerikaanse vlag.
De hele wereld erkent de meter als de eenheid van lengte. In Amerika zijn er twee staten, waarin op de etiketten naast metrische eenheden ook Amerikaanse eenheden moeten staan. Zoiets is er alleen in Amerika. (Helaas laten wij Europeanen vaak onze oren naar dit soort regels hangen; misschien worden onze politici ook wel omgekocht).
Zo zijn er heel veel voorbeelden te noemen. Ze hebben het ook over 'real money', en bedoelen dan de dollar. Andere valuta zien zij niet als geld.
Deze eigengereidheid grenst aan narcisme. Ze denken alles te mogen in de wereld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

de haat bestaat uit een aantal componenten, maar de haat komt vooral uit het feit dat Amerika zich overal mee bemoeid en dat het ingrijpt in een regime als het er A) geld kan halen of B) zich bedreigt voelt.

Verder is de haat vanuit de arabische wereld er ook omdat ze in het verleden (nu stukken minder) Israel gesteund hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn mensen die alles wat uit Amerika komt verheerlijken en geweldig vinden.

En er zijn mensen die alles wat uit Amerika komt helemaal niks vinden.

Voor beide opinie's zijn er geen gegronde redenen.

Wat er mee te maken kan hebben is
* een volledig verschillend wereldbeeld.
* een andere kijk op godsdienst en de toename van het anti-islam gevoel.
* de zelfingenomenheid van de Amerikaanse politiek.
* jaloezie op de rijkdom van Amerika.
ETC ETC

In feite is het allemaal onzin als iedereen elkaar gewoon wat meer in waarde zou laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
''In feite is het allemaal onzin als iedereen elkaar gewoon wat meer in waarde zou laten.'' Tsja, dit is wel een dooddoener en geeft uiteindelijk geen antwoord op de vraag. Je opsomming klopt verder wel, maar een erg gericht op interne zaken. mijns inziens is de buitenlandse politiek de belangrijkste oorzaak van de haat tegen de amerikanen. jaloezi op rijkdom is iets wat meer richting de gehele westerse wereld gaat.