Waarom roddelen collega's over elkaar?

Als ze bij elkaar zijn, dan lijkt het net of het beste vrienden zijn. Maar achter hun rug om worden de meest gemene dingen gezegd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Uit jaloezie
In 80% van de gevallen is jaloezie betrokken bij roddelen.
Een beetje jaloezie is aangeboren, maar ongezonde jaloezie begint als men moeilijk kan verkroppen dat de andere het beter heeft

Om eigen gebreken te verbergen
Wie roddelt zegt meer over zichzelf dan over de anderen.
Roddelen is om anderen zwart te maken en om zichzelf wit te wassen.

Uit sensatiezucht
Het geeft roddelaars een opwindend gevoel en ze hopen er succes mee te hebben (ook al is het maar 5 minuten).

Om aandacht te vragen
Een aantal mensen vragen veel aandacht, en alle middelen zijn goed. Overal zien ze fouten en goede dingen kennen ze niet.

Uit wraak
Wraaknemers kennen geen medelijden, geen maat voor positief gedrag en ze vergeten nooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je roddelt over een ander, dan geeft dat een gevoel van samenzijn… Je kunt dan de ander bevestigen in wat die doet, en jij krijgt bevestiging van die ander in wat jij doet… En mensen zijn er verzot op om op een veilige manier wederzijds elkaar te bevestigen en daarom roddelen ze zo graag…
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om allerlei redenen, om jezelf beter te voelen dan degene waarover geroddeld wordt, om "bij de club te horen" uit frustratie
In bijgaand artikel nog meer info
13 jaar geleden
Dat is onderdeel van het team proces en het is de manier waarop mensen een band met elkaar proberen te smeden zodat uiteindelijk de samenwerking en de sfeer ontstaat waarin men goed met elkaar functioneert. Woorden horen kan meer raken dat ze te zeggen. Vaak wordt het geroddel niet bot bedoelt en heeft ook weinig meerwaarde voor de lange termijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat diegene die roddelt jaloers is op de ander vanwaar ze roddelt denk ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
populairiteit de ander laten dalen om zelf populairder te worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Origineel antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Origineel, en zeker waar! +
vaak heeft het te maken met jaloers zijn.