Waarom wordt de publieke omroep niet afgeschaft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar komt deze vraag in hemelsnaam vandaan??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeievraag.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom wel?

Antwoorden (8)

Zodat we alleen nog maar de RTL's en SBS6'en hebben om naar te kijken? Brrr, moet er niet aan denken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor de Nederlandse programma's bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we niet gek zijn.
Geen enkel ander land heeft dat in zijn bolle kop gehaald.

Toegevoegd na 2 uur:
Aha! Minduimpjes! Yummi!

Toegevoegd na 17 uur:
Toch noch een aanvulling.
Er is wel een probleem, dat geef ik toe.
En dat zijn die verdomde omroepverenigingen die hun ledental en kijkcijfers het belangrijkste vinden.
M.a.w., wel een publieke omroep, maar weg met die verenigingen. Dat gaat alleen helaas nooit lukken in Nederland...
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 van mij schat ;-)
AWM
14 jaar geleden
Ik hou van je, Naat!
Omdat dit juist niet op de commercie afgaat. Al gaat het steeds meer om de kijkcijfers. De insteek van de publieke omroep is om een platform te bieden voor programma makers zonder commerciële insteek. Het gaat juist om de informatie en om de cultuur. Het is de enige plek waar programma makers die misschien geen commercieel rendabel plan hebben voor een prorgramma. Maar wel een goed programma die de kwaliteit van onze televisie verhoogd kan aankloppen. Ik weet niet hoe het met jouw ziet maar de publieke omroep is voor mij een van de weinige plaatsen waar nog goede programma's die ik intressant vind worden uitgezonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fantastisch idee, met een hoofdletter F.

Maar er is maar een reden en dat is dat de overheid er goud geld mee verdient.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik en vele duizenden, zo niet miljoenen Nederlanders naast RTL, SBS, Veronica en NET5 ook naar andere zenders willen kijken. En omdat wij ook gewoon eens een ander soort programma willen kunnen volgen zonder iedere 13 minuten een verplichte plaspauze te krijgen voorgeschotelt...

Dus afschaffing van de publieke omroep? Absoluut niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we kennelijk geld teveel hebben en de burger om éen of andere reden van belastinggeld vermaakt moet worden.
Is waarschijnlijk éen van de kerntaken van onze overheid.

Afschaffen die hap, zo snel mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vermaakt worden? Wat dacht je van een laagdrempelig medium om te informeren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het bij informeren bleef had ik er minder moeite mee.
Maar waarom vele miljoenen aan belastinggeld over de balk gegooid moeten worden om figuren als Paul de Leeuw te kunnen betalen is beyond me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
melissa, soms kan ik je wel zoenen +1
Snap ik ook niet, je ziet dat publieke omroepen voor 80% het zelfde brengen als de commercielen. We zouden in ieder geval eens kunnen beginnen met het afschaffen van het 3e net en terug gaan naar 2 netten. 1 net voor de NOS met sporten die normaliter niet veel in beeld komen, balletten en theaters die door anderen niet worden uitgezonden en een 2e net voor onze gesubsidieerde vrienden die echt iets wezenlijk anders moeten laten zien dan de commercielen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht omdat er nog steeds een groot publiek is voor de publieke omroep? Juist omdat het een tegenhanger is van- en aanvulling op de commerciële zenders, lijkt het me wenselijk dat mensen de keus moeten hebben (en houden) waar ze op inschakelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is die binding er niet vanuit een louter historisch perspectief, meeste programma's van publieke omroepen is dezelfde pulp als de commercielen uitzenden. Publiek doet nu ook aan soaps, iets waar ze eerst de neus voor ophaalden. Nieuwsuitzendingen van commercielen doen inmiddels al niet meer onder voor die van de publieke zenders. Noddzaak van publiek is beperkter geworden denk ik toch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1