Gaat de PVV voor blank vs. niet-blank?

het begon bij Marokkanen, toen moslims en nu "de kosten van de allochtonen". ik ben geen moslim maar wel een (niet-westerse) allochtoon. Hoe zou jij in mijn situatie de uitspraak interpreteren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met dit soort vragen zul je 't niet ver schoppen hier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
melissa, wel om het systeem te kennen zul je toch de nodige fouten moeten maken lijkt mij.

Het beste antwoord

Ik interpreteer deze uitspraak dat ze willen weten wat de kosten zijn van allochtonen voor de overheid. Ik interpreteer als volgt; krijgen allochtonen meer gelden vanuit de overheid als autochtonen. Ik ga daar niet allemaal dingen achter zoeken, ik ben niet zo achterdochtig. Overigens vind ik het hele verzoek een beetje onzinnig omdat de kosten voor zo'n onderzoek zo ver oplopen dat het onderzoek op zichzelf weer tot commotie kan leiden wat betreft kosten. Daarnaast vind ik het niet echt boeiend om te weten hoe veel allochtonen kosten omdat dat totaal niet relevant is imo en omdat de allochtoon te algemeen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik zou in jouw situatie de uitspraak niet anders interpreteren dan in welke situatie dan ook. Hij valt namelijk maar op één manier te interpreteren. De PVV wil gewoon op een rijtje hebben wat financieel gezien de kosten en de baten zijn van de immigratie de afgelopen 5 jaar en een voorspelling voor de komende 5 jaar. Je kunt daar van alles achter gaan zoeken, maar niemand weet of er 'meer' achter zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De PVV is er op uit om gevoelens van ongenoegen/ kwetsbaarheid te exploiteren en dus iedereen waar een smet op valt te werpen als onwenselijk te zien.
Natuurlijk hebben mensen van elke origine kwalijke eigenschappen, maar het uitlichten van deze eigenschappen bij 'anderen' bevestigt een gevoel van saamhorigheid.
Ik ben niet blind voor de problemen die rond jongeren van oorspronkelijk buitenlandse afkomst ontstaan maar het grootste probleem is het gebrek (wederzijds) aan acceptatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik denk dat je dat verkeerd ziet. De PVV maakt zich terecht grote zorgen om de enorm snel toegenomen Islamisering in Nederland. In mijn optiek heeft dat niet zo veel te maken met blank versus zwart. Het heeft te maken met het feit dat men zich zorgen maakt over de enorme invloed die de Islam heeft en nog veel meer zal hebben op ons staatsbestel, onze gewoonten en op iets wat je cultuur zou moeten noemen. Ruim 1 miljoen mensen welke de Islam als religie zeer actief beoefenen op een totale bevolking van laten we zeggen 16 miljoen en dat binnen zeer korte tijd (door veel uithuwelijken met mede-Islamieten uit andere -meest Arabische- landen) geeft een vooruitzicht dat na 3 of 4 generaties ca. de helft van de Nederlandse bevolking de Islam als religie beoefent. Je kan daar blij om zijn of juist niet. De PVV is daar niet blij mee en ik denk dat ze daar een punt hebben, evenals dat ik er niet blij mee zou zijn als de SGP en de CU in Nederland een meerderheid zouden behalen. In beide situaties zouden we afzakken naar een paar eeuwen terug in ontwikkeling. Helaas is het humanisme en de scheiding tussen kerk en staat steeds verder weg aan het zakken en dat beangstigd mij enorm.
En terugkomend op je vraag; zwart, wit , geel of oranje heeft er niet veel mee van doen; er zijn zwarte en blanke Joden, zwarte en blanke Islamieten en zwarte en blanken Christenen etc etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je blaast de boel verschrikkelijk op, want de desbetreffende uitspraken, vragen en verzoeken zijn in het gebouw van de Tweedekamer gedaan. En daar zijn de politici politiek onschendbaar. Daarbij wilt de PVV gewoon graag gedetailleerd weten waar 100 miljard aan uitgegeven is. En dit bedrag is door PvdA minister 'van der Laan' vorige maand genoemd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de PVV op geen enkele manier op het afzetten van 'blank vs. niet-blank' kunnen betrappen.

Overigens gaat het niet om 'de kosten van de allochtonen' maar om een analyse van de kosten van immigratie. Er is een subtiel verschil. Hoe ik die uitspraak interpreteer, heb ik al in de vraag beantwoord die ik als bron noem:

"Er is niets mis met het maken van een overzicht van de financiële gevolgen van immigratie. Net zoals er niets mis is met het maken van een overzicht van de financiële consequenties van de jeugdzorg (discrimineer je dan kinderen?) of de financiële consequenties van het socialehuurbeleid (discrimineer je dan huurders?)."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is er sprake van racisme indien in Nederland een politieke partij wil weten wat een allochtoon kost?

Een kleine analyse:
Als een partij dat wel weten, weten wij ook dat hij niet wil weten wat een
autochtoon kost.
Wie wordt door de Nederlanders boedoeld met de term allochtoon?
De niet-blanke Nederlander wordt ervaren als allochtoon. En indien de
racistische opiniemakers willen
benadrukken dat het gaat om niet-blanke allochtonen wordt het idee verder
gezuiverd met het gebruik van het
woord: niet westerse allochtonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klein detail: het grootste deel van de niet-westerse allochtonen in Nederland is - voor zover je überhaupt uitgaat van het bestaan van menselijke rassen - blank... Het is natuurlijk ontzettend makkelijk om iemand met wie je het niet eens bent de ergste meningen toe te dichten die je kan bedenken, maar onderscheid maken naar huidskleur is toch echt iets waar ik de PVV nog niet één keer op heb kunnen betrappen. Zelfs niet als je denkt dat ze hun taalgebruik proberen te 'zuiveren' om politiek correct te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om verder in te gaan op je analyse: 1. Volgens jou betekent het willen weten wat A kost, dat je niet wil weten wat B kost. Onzin natuurlijk, als een politicus wil weten wat de hypotheekrenteaftrek kost, betekent dat niet dat hij niet wil weten wat de huursubsidie kost.Feit is dat in Den Haag financiële analyses gemaakt worden over iedere scheet, en dit onderwerp tot dusver heel onkarakteristiek buiten beschouwing is gelaten. 2. Volgens jou wordt 'door Nederlanders' de 'niet-blanke Nederlander ervaren als allochtoon'. Oh ja? Door wie dan? Wie zijn die Nederlanders precies? Dat is nogal een statement, zou je dat niet eens onderbouwen? 3. 'De racistische opiniemakers': hó even, hoe bedoel je vooringenomen? Dit midden in je 'analyse'? Kun je nóg duidelijker maken dat je 'analyseert' vanuit de vooronderstelling dat het gaat om racisten? Geen wonder dat je uitkomt op de conclusie dat het racisten zijn, daar ging je in eerste instantie al van uit. Wat je hier opschrijft, is geen analyse, het is het spuien van je eigen vooroordelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SuzyQ,als je het bericht goed leest en ik neem aan dat je dat gedaan hebt,zie je dus ook dat ik verwijs naar een bericht op internet (http://groups.google.com/group/nl.politiek/browse_thread/thread/68e404436ade170c?pli=1) dit is de link,dus het is niet mijn mening die ik geef,daarbij ben ik werkzaam bij de politie dus ik weet echt wel wat er speelt in Nederland !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je zo'n bericht niet citeert zonder er achter te staan, dan had je er wel bij gezet 'ik sta hier niet achter'. Of 'een kanttekening die ik hierbij wil plaatsen, is'. Overigens: "werkzaam bij de politie dus".
Die 'dus'mag je even uitleggen, want ik zie niet in waarom iemand die bij de politie werkt automatisch 'wel weet wat er speelt'. Bij de politie werken net zo goed mensen die geen voeling hebben met de maatschappij als in andere beroepsgroepen.