Heeft de taal die mensen spreken bijvoorbeeld, effect op hun relatie

Zal het kunnen dat als franse mensen ruzie maken, die woorden meer/minder "impact" hebben dan 2 Nederlanders die ruzie maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee, de impact die ruzie op mensen heeft,
heeft te maken met
de aard van de ruzie
de karakters van de mensen.

Of je nu schreeuwt in het Frans of in het Nederlands
als het je eigen moedertaal is, dan komt het op de
ander net zo heftig over.

Misschien is het zo dat mensen in de zuidelijke landen wat meer gewend zijn heftiger en emotioneler hun gevoelens te uiten.
Daarom lijkt het voor ons, nuchtere Nederlanders,
dat het ook werkelijk veel dieper gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
En als een Belg begint te schelden, denkt de Nederlander: "Och gut, wat schattig!"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, idd Als ik + jes kon geven had ik je er een gegeven
Ik denk niet dat de taal waarin je ruzie maakt een verschil maakt wat de impact of het effect van die ruzie betreft.
Toch niet als beide mensen in dezelfde taal zijn opgevoed als die waarin ze ruzie maken.

Volgens mij zijn het vooral de intenties die gepaard gaan met een ruzie die doorslaggevend zijn voor het effect ervan.

Hopelijk heb je iets aan dit antwoord?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan elk antwoord heb ik iets ;)
Deze vraag stel je vast omdat jij als NLer kijkt of ziet hoe Fransen met elkaar communiceren...misschien lijkt het wat feller en met wat meer peper (hoewel ;-) of misschien vind je dat juist NLers feller ruziën. Maar dan veronderstel je dat hoe harder/feller je communiceert met elkaar hoe erger de ruzie...het is maar wat je gewend bent. Hoe zuidelijker je gaat hoe meer passie in alles lijkt te komen het leven en de ruzies ;-) Maar wellicht dat als zij kijken naar het noorden dat zij het kil vinden en denken tjee je zou zo maar ruzie maken...dat moet rot zijn ;-) dus als een Fransman ruzie maakt met een Nederlandse dan zou dat best wat ingewikkeld kunnen zijn omdat er en andere power achter zou kunnen zitten..gestoeld op de communicatiepatronen van het land waar ze in zijn opgegroeid (tenminste uitzonderingen natuurlijk daar gelaten...fransman kan kil zijn en de NLer gepassioneerd als we in hokjes en labeltjes blijven praten, want ik hou nooit zo van alles en iedereen over een kam scheren, maar soms maakt het even het e.e.a. duidelijker ;-)

Stel dat stellen liefdevol ruzie maken, nare woorden maar op een lieve manier uitspreken zou dat dan minder heftig binnen komen? Wat denk jij? :-)