Er is een goede kennis overleden nu wil een zwart bandje uit respect mijn vraag hoelang na sterfte blijf je dit dragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

ik zou het 1 week dragen, als je het te lang blijft dragen, gaat het juist teveel herinneren. maar wel mooi dat je het doet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de meeste gevallen wordt dit tot na de begrafenis/crematie gedragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot je het verwerkt hebt zou ik zeggen, als je je er mee klaar bent. maar eigelijk als je het zelf wilt, ik heb ook een bandje al 5 jaar en heb hem nooit af gedaan, ik denk er nog veel aan en wil hem nog niet af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst gecondoleerd!

Ik zou het dragen zolang je er een goed gevoel bij hebt, als je dat niet meer hebt dan wordt het tijd dat je hem niet meer draagt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang als jij daar als gevoelsuiting of respect voor de overledene behoefte aan hebt....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zolang als jij je er zelf goed bij voelt. Dus of je het nu 3 dagen draagt of een maand. Jij legt je eigen emotie er in en bepaalt dus voor jezelf wanneer je vindt dat je daar klaar mee bent.