Hoe kun je weten of je geintimideerd wordt? Kan een email een vorm van aanranding zijn?

13 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je niet gewoon een andere email adres nemen. De oude gewoon helemaal niet meer gebruiken. En alleen aan een beperkt club vrienden doorgeven.

Het beste antwoord

Je wordt geintimideerd als jijzelf dat als zodanig voelt.

Intimideren is iemand ontmoedigen, schrik aanjagen, overdonderen, een bepaalde vorm van bedreiging.
Als jij dat zo voelt, als je bang wordt van iets, door wat een ander doet, dan word je geintimideerd.

Aanranding wordt over het algemeen gezien als iets lichamelijks: een fysieke aanval op iemand met als doel seksueel verkeer af te dwingen.
Het zedenmisdrijf `aanranding`, of formeel `aanranding van de eerbaarheid`, is iemand dwingen tot het plegen of ondergaan van een ontuchtige handeling.
Daar hoort ook zoenen onder dwang bij.
Maar een e-mail niet.

Een e-mail kan wel een vorm van intimidatie zijn,
zelfs een vorm van seksuele intimidatie.
Onder seksuele intimidatie verstaan we seksueel getinte aandacht of toenaderingen die als ongewenst worden ervaren. De toenaderingen kunnen verbaal, non-verbaal of fysiek zijn. Een nieuwe vorm van seksuele intimidatie is intimidatie via het internet.
Dus ook per e-mail.

Als je daar veel last van hebt, moet je er iets mee doen.
Afhankelijk van of de afzender een bekende is en hoe je in verhouding tot diegene staat.
http://www.platformseksueleintimidatie.nl/

Gebeurt het op het werk, lees dan dit:

http://www.seksueelgeweld.info/feiten_en_cijfers/seksueel_grensoverschrijdend_gedrag/seksuele_intimidatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zodra je bang wordt voor iemand of je bedriegd voelt, ben je geïntimideerd door die ander.
Een Email kan geen vorm van aanranding zijn, want hieronder wordt het ongewenst aanraken van iemand verstaan. Zelfs een kus die je opgedwongen wordt is een aanranding. Een tong die naar binnen dringt geldt al als verkrachting.
Woorden kunnen je lichamelijk niet betasten/aanraken maar wel je gevoel aantasten. Daarom valt Email eerder
onder de noemer 'aantasting' van privacy, goede naam of iets dergelijks.
amc
13 jaar geleden
Als je twijfelt of je geïntimideerd wordt voel je je niet goed bij die persoon. Daar kan je dan best wat afstand van nemen.

Maak een nieuw emailadres aan, en geef het alleen aan je familie en vrienden.

Als jij vindt dat één of meerdere van je emails een vorm van aanranding is, moet je aangifte doen bij de politie.

Ondanks dat een dader veel anoniemer is op internet, laat deze altijd wel sporen na.

Even de politie aan zijn deur kan al veel helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet of je geïntimideerd wordt al jij dat zo voelt/ ervaart, dus als gedrag van een ander ervoor zorg, dat jij je onveilig / angstig voelt.

Je tweede vraag ligt ingewikkelder.

Uit de bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aanranding

"Voor aanranding zou het niet noodzakelijk zijn dat er fysiek contact plaatsvindt. Wanneer een naakt persoon of een vrouw die topless is zonder zijn of haar toestemming gefotografeerd wordt, bijvoorbeeld op een strand of in een doucheruimte, al of niet met een verborgen camera, dan wordt soms geredeneerd dat deze gekwetst wordt in zijn of haar seksueel schaamtegevoel, wat de handeling ontuchtig zou maken. Ook zonder verklaring van de gefotografeerde hierover, bijvoorbeeld doordat deze anoniem is gebleven, zou dit kunnen worden aangenomen. Door de feitelijkheid van het maken van de foto zou iemand gedwongen worden tot het dulden van deze ontuchtige handeling. Dit is echter niet een uitgemaakte zaak, er lopen nog processen over vragen zoals wanneer een handeling ontuchtig is en wanneer er
gesproken kan worden van dwang."

Naar mijn idee: als het nog onduidelijk is of een dergelijke foto een vorm van aanranding is, dan lijkt me dat t.o.v. een email nóg onduidelijker.