Hoe reageer je als visite hebt/op visite bent tegen iemand die (te) lang met de telefoon zit te spelen?

Ik krijg wel eens visite en ben ook wel eens op visite waarbij iemand naar mijn zin veel te lang met het mobieltje of de Ipad zit te spelen. Diegene sluit zich dan volledig af voor de rest, maar lijkt dat zelf niet door te hebben.

Wat is een effectieve maar vriendelijke benadering om je ongenoegen hierover te uiten?

Botweg weggaan, of zeggen 'zet dat ding uit' kan ik zelf bedenken, maar is natuurlijk in de praktijk meestal geen optie. Je wilt op/met visite ruzie of scheve gezichten voorkomen.

13 jaar geleden
1.7K
Kimath
13 jaar geleden
Ga een boek lezen of radio of tv aan :p
Annswers
13 jaar geleden
Goeie vraag +

Het beste antwoord

Wat je in zo'n geval kunt doen: je eigen mobieltje pakken (of vaste telefoon als je in je eigen huis bent), naar de gang of keuken lopen en diegene opbellen.

Hij of zij neemt op en dan zeg je: "Hoi met mij, ik had zin om even met je te praten maar je bent zó verdiept in je telefoon dat ik dacht: weet je wat, ik bel gewoon effe".

Werkt gegarandeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
gweldig!
paulus811
13 jaar geleden
Deze is leuk en origineel! Dank

Andere antwoorden (5)

Als je geïnteresseerd bent in iemand ga je niet met je telefoon zitten rommelen tenzij je je geen houding weet te geven, anders is het een gebrek aan interesse.
Ik zou dus zeggen dat ik nog een afspraak heb of zoiets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik persoonlijk zou een grap maken van zal ik ook me telefoon pakken kunnen we gezellig met elkaar sms en dat zet haar/hem wel aan het denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Heb je een nieuw mobieltje? Wat leuk, welke?' (Dus gewoon even geïnteresseerd doen) En als je dat gezegd hebt: 'Maar misschien is het even niet zo gezellig als je er de hele tijd mee zit te spelen. We zijn hier nu voor de verjaardag.'
Misschien zo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen "Ik stap maar weer eens op. Laat het me even weten als jouw telefoon leeg of kapot is, dan kom ik nog wel eens langs".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat echt heel irritant. Je komt naar mij toe, om met mij te praten en niet om op hyves, facebook en msn te zitten. Ik zeg dan gewoon, zal ik maar naar huis gaan? Of doe die telefoon weg, maar gelukkig weten bijna al mijn vrienden dat ik hier echt een hekel aan heb.