ik ben een jongen uit java, in mijn dorp staan wij niet goed bekend (zie uitleg) ik wil hiermee niet meer geassocieerd worden, hoe los ik dit op?

in dit dorp staan we bekend als hangjeugd blowen drinken en dit soort dingen, zelf wil ik hiermee niet geassocieerd worden, heb hier nog nooit aan mee gedaan! maar ging van het weekend solliciteren bij de c1000 en kreeg gelijk nee te horen terwijl een vriend van mij vandaag langs ging en gelijk mocht beginnen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien kan je zorgen voor referenties van bv schoolhoofd of de dominee of pastoor. Om gelijk duidelijk te maken dat je niet bij die hangjeugd hoort. Verder dit punt onmiddellijk aankaarten tijdens de sollicitatie, en begrip tonen dat men verkeerd denkt (al doe je dat in je hart niet), en daarom het gelijk ter sprake brengt.

Ook zou ik de chef van de C1000 toch nog eens bellen en de zaak rustig uitleggen. Wie weet maak je dan bij een volgende vacature kans.
Je hoeft dergelijke vooroordelen niet te laten bestaan.
Wel netjes blijven en niet boos worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

verhuizen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou direct een duidelijke motivatie vragen, en indien nodig aangifte van discriminatie. Maar dat is aan jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een aangetekende brief sturen naar de c1000 en vragen wat de redenen waren om jou niet aan te nemen.
Mijn persoonlijke mening is dat het wel wat naar discriminatie riekt.
Iedereen gelijke kansen!