Waarom word er reclame gemaakt voor "klein bedrag, pinnen mag"?

We kennen allemaal wel de reclame van "klein bedrag, pinnen mag".
Maar waarom voor kleine bedragen pinnen?, de pinpas is immers de vervanger van de oude eurocheque.
En als de banken er zoveel baat bij hebben waarom zijn de pin kosten zo hoog voor de ondernemer (apparaat +/- 700,00 euro, onderhoudscontract 175,00 telefoon lijn afkopen 10,00 per maand en per transactie 5 cent)

Is het niet makkelijker om voor pinnen een minimaal start bedrag te bepalen b.v. € 10,00.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Achter deze reclame campagne zit voornamelijk een groot belang voor banken en payment providers. Chartaal geld is voor banken vergeleken met digitaal geld heel erg duur. De campagne wordt voornamelijk verpakt als betaalgemak, de achterliggende drijfveer is het verhogen van de winstmarge van payment providers.

is voornamelijk voor de veiligheid voor de mensen achter de kassa. want als 100 mensen 9 euro contant betaald is dat wel 900 euro in de kassa .

pinnen is gewoon veel makkelijker voor het bedrijf zelf, bij de supermarkt waar ik werk zijn mensen dagelijks uren bezig de kassa's te tellen. gepinde bedragen worden zo verrekend. scheelt heel veel tijd, energie en geld.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100