Waarom word er reclame gemaakt voor "klein bedrag, pinnen mag"?

We kennen allemaal wel de reclame van "klein bedrag, pinnen mag".
Maar waarom voor kleine bedragen pinnen?, de pinpas is immers de vervanger van de oude eurocheque.
En als de banken er zoveel baat bij hebben waarom zijn de pin kosten zo hoog voor de ondernemer (apparaat +/- 700,00 euro, onderhoudscontract 175,00 telefoon lijn afkopen 10,00 per maand en per transactie 5 cent)

Is het niet makkelijker om voor pinnen een minimaal start bedrag te bepalen b.v. € 10,00.

Weet jij het antwoord?

/2500

is voornamelijk voor de veiligheid voor de mensen achter de kassa. want als 100 mensen 9 euro contant betaald is dat wel 900 euro in de kassa .

Dat was het eerst ook. bij benzinepompen vaak 0,25 bij pinnen onder de 10 euro. Tegenwoordig is het meer een klantvriendelijkheid geworden om geen geld te vragen voor pinnen voor kleine bedragen. En dat willen ze duidelijk maken met het bordje: "Klein bedrag, Pinnen mag".

Bronnen:
http://www.hbd.nl/pages/2958

pinnen is gewoon veel makkelijker voor het bedrijf zelf, bij de supermarkt waar ik werk zijn mensen dagelijks uren bezig de kassa's te tellen. gepinde bedragen worden zo verrekend. scheelt heel veel tijd, energie en geld.

contant geld storten op een zakelijke rekening kost ook geld.

Omdat men van het contante geld af wil. Het liefst zouden ze hebben dat iedereen pint. Dan is alles wat iedere Nederlander uitgeeft,waar ook te controleren. En de banken kunnen weer wat personeel naar huis sturen. Want het contante geld,,,daar hebben ze werk mee. Maar ze hebben het o zo graag.

Electronisch betalen is de toekomst. Ze willen steeds meer dat transacties electronisch gaan verlopen. Ten eerste is het inderdaad veiliger, dat is een voordeel voor mensen. Daarnaast kunnen ze ook veel beter controle uitvoeren op mensen, ze willen weten waar je bent wat je koopt en hoeveel geld waarheen wordt over gemaakt. En voor een duidelijk antwoord op je vraag, die reclame wordt gemaakt omdat heel veel mensen zich opgelaten voelen als ze voor bv 3 euro moeten pinnen. De bedoeling is om dat gevoel weg te nemen met die reclame. Uiteindelijk komt er een chip in je hand en kun je daar alles mee doen. Maar daar werken ze stap voor stap naartoe. Mensen zouden het nu niet accepteren als ze een chip zouden krijgen, maar er gaan dingen gebeuren waardoor mensen erom smeken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100