als je iets van een verkoper hebt gekocht zonder dat je dat eigenlijk écht wilde, maar deed omdat hij zei dat het zo geweldig was/is, omdat ie het thuis ook heeft of omdat hij dan zijn mond dicht hield, dan heb je te maken met een gladde verkoper. Beetje zoals hieronder in dit filmpje ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, een hele goeie: dat 'm thuis ook heeft... +

Andere antwoorden (7)

Hij is glad, en hij probeert je iets te verkopen.

Voor de rest heb je ze in alle soorten en maten. In alle gevallen geldt: oppassen geblazen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snelle babbel, met je mee kletsen, nette kleren, strooien met vaktermen of leuk klinkende standaardzinnetjes, op je gevoel spelen, (alsof hij vindt dat jij heel slim bent, zodat hij je gevleid voelt.), als jij een keuze gemaakt lijkt te hebben met iets nog mooiers, nieuwers, geavanceerders (duurders) komen.

Toegevoegd na 15 minuten:
Zodat JIJ je gevleid voelt bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is iemand die op elk argument van jou een tegenargument geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij gebruikt bodylotion en daarom is hij zo glad. Ook is het een onbehaarde kaalgeschoren vent. Op alle gebieden. Dus bij twijfel: altijd checken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kenmerken van een gladde verkoper zijn:

1-Ze doen alles om het geld uit je zak te kloppen.
2-Ze hebben een hele geloofwaardige babbel, die eigenlijk bijna uit een boekje LIJKT te komen!
3-Ze proberen populair over te komen.
4-Jij krijgt altijd in alles gelijk, op het moment dat je bezig bent om te besluiten je geld in hen te investeren.
5-Ze hebben op elke vraag wel een antwoord, die jij graag wilt horen!
6-Op het moment dat een koop gesloten is hebben ze geen tijd meer voor je.
7-Ze zijn in alle opzichten onpersoonlijk, terwijl het tegendeel word geacteerd.
8-Het is een apart slag volk, als je ze net hebt ontmoet dan voel je al dat je op je hoede moet wezen!
9-Bij een gladde verkoper staat de leugen voorop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt hem géén hand geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wahahaha hiervan schiet ik spontaan in de lach!
Da's een verkoper die bij het product van jouw interesse steevast beweert dat 'ie er zelf thuis OOK een heeft!