het enige "incident" lijkt me hier dat die priester betrapt is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee dit is geen incident. Veel priesters zijn pedofiel, dit heeft de geschiedenis ons geleerd.
Alleen belanden veel zaken in de doofpot omdat het slecht is voor de naam van de kerk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die XiniX;

Ben bang van niet; nou is "Laat de kinderen tot mij komen" misschien in dit verband ook niet zo'n hele slimme woordkeuze geweest....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daarom moeten vrouwelijke priesters en getrouwde priesters ook gewoon kunnen. Op dit moment lijkt het beroep systematisch enge mensen aan te trekken door dat celibaat en al die rare regeltjes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
idd een scherpe analyse
Dat hij een zware straf krijgt? Ja.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hoort het inderdaad vaak. Hoe strenger de leer, hoe erger de mensen.

Ik woon in de buurt van één van de zwarte kousen gemeenten in dit land. Voor de buitenwereld zijn ze allemaal oh zo vroom, 2x naar de kerk op zondag, geen tv enzo, maar als de gordijnen 's avonds dicht gaan...

In dit geval van de pedofiele priester:
Rita weet raad !

Toegevoegd op 28-04-2009 12:59:34
Nu ik erover nadenk... de raad van Rita is hiervoor zeker goed toepasbaar. Als priester heb je je apparaatje toch niet nodig voor de voortplanting, dus een castratie moet geen probleem zijn !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helaas geen incident te noemen. Ook dit is een voorbeeld waarom de machthebbers als de kerk, politie, politici, etc steeds minder macht hebben. En terecht. Het heeft even geduurd, en er zijn nog steeds genoeg mensen die hun ogen liever dicht houden maar langzaam maar zeker wordt de wereld wat opener en hopelijk ook wat oprechter.