Hoe is in Nederland de acceptatie van creditcards?

Mijn man mopperde vandaag dat hij in de lokale (kleine) bloemenwinkel niet met de creditcard kon betalen. Volgens mij is het in NL nog helemaal niet zo normaal om in allerlei winkels zo te betalen, en geeft het ook extra last en/of kosten voor winkels om met creditcards te werken.
Hoe zit dit in NL?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Creditcards is meer een Amerikaans product. À) in NL en Europa kennen we de Bank/debet cards. Door Maestro org in heel Europa geaccepteerd en B) voor het gebruik van creditkaarten vragen de kredietmaatsch. 15% adm. Kosten aan de winkelier. Dit terwijl de adm kosten van een pin betaling slechts 3 ct is.

Voor grote betalingen heeft een credit card misschien zin. Maar voor een bloemetje niet echt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als de creditcard wat nieuwer is kun je als het goed is deze gebruiken als pinpas. Bel voor de zekerheid je cc aanbieder en controleer of dat bij deze pas ook mogelijk is. Die van mij is 4 jaar oud en van ABN en dat kan prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Creditcards zijn over het algemeen hier in Nederland een geaccepteerd een wettig betaalmiddel maar, veel wat kleinere winkeliers zien er in financieel opzicht tegenop om zo`n pinapparaat in hun winkel te zetten vanwege de niet geringe abonnementkosten die het met zich meebrengt.
Veelal leidt dit er toe dat producten iets in prijs omhoog zullen gaan om dit (euvel) te compenseren.