hoe kom ik onder een ruzie uit

kijk op hyves had iemand gereageerd op mijn profielfoto hij zo : heb je geen geld voor een fatsoendelijk t-shirt ik zo: nee sorry als ik er een haal is het uit jouw huis prullenbak dus (met zo`n streep erdoorheen) en zo'n :$ smiley + zo'n :P

en nu wil hij me in elkaar slaan op school maar hij begon toch en dat van mij was een grap wat te doen ?

Toegevoegd na 10 minuten:
hij heeft waarschijnlijk ook een mes

Toegevoegd na 13 minuten:
rennen kan ik niet want ik heb een blessure aan mijn knie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
bij zulke dingen gewoon de reactie op de foto verwijderen en verder niet op in gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ik al verwijderd maar hi jwil me toch slaan
-heb ook gezegd dat het een grap was
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind je antwoord wel erg gevat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij je echt wilt slaan dan geef ik je een tip: Ren weg (als je dat wilt) zo niet dan moet je hem gewoon flink maar dan ook flink terugslaan zodat hij je nooit meer`inelkaar` wilt slaan... maar weggaan is toch het beste, praat jezelf er maar uit, blijf bekvechten dan gaat de drang naar ruzie weg... hij zegt alleen maar dat hij je inelkaar wilt slaan om stoer te doen... niet geloven die losers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heeft ie ook een mes?! dan zou ik naar je docent/directeur gaan als het inderdaad zo is en je voelt je bedreigd dan mag je aangifte doen!
Kimath
13 jaar geleden
Wat een raar persoon, over een klein grapje wil hij je in elkaar slaan en mogelijk met een mes bewerken?
Ik denk dat deze persoon problemen met agressie heeft...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je serieus bedreigt voelt kun je het beste hier met je ouders over praten. Je mentor waarschuwen en eventueel aangifte doen, maar ik zeg je nogmaals: even niks doen en het laten rusten.
Alleen dat met je ouders praten is wel een goed idee.

Het beste antwoord

Ik zou ook niet naar een mentor of zo gaan. Als hij ruzie wil dan is dat namelijk helemaal een manier om dat te krijgen. Het beste lijkt mij om hem te zeggen dat je het gewoon een misschien wat domme reactie was op zijn reactie. Ik vind je reactie wel leuk eigenlijk maar ik denk dat hij zich aangetast voelt in zijn ego juist omdat jouw reactie hem een beetje op zijn plaats zet. Hij is boos omdat je hem voor paal zet ;).

Verder zou ik voortaan dit soort personen niet toevoegen op Hyves (ik neem daarbij aan dat hij wel een vriend van je is).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Als je er een printscreen of foto van kan maken met die reactie en kan laten zien dat hij heeft gezegd dat ie je gaat slaan, kan je het aan je mentor laten zien. Als je mentor dat ziet kan ie die gozer straf geven ofzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry maar had alle reacties meteen verwijderd
Laat iemand anders hem duidelijk maken dat het een grapje was als hij niet meer naar jou luistert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vast bluf, tenslotte is hij begonnen met een hatelijke opmerking over "geen fatsoenlijk shirt". Jij hebt daar heel adrem op gereageerd.
even niks doen nu. Laat het even bedaren.

Waarschijnlijk is er niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderduiken! Tot ie overleden is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Verreweg de beste oplossing inderdaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duurt alleen een jaartje of 80 maar verder een goed idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahhaaXD!! misschien wel ja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha!!!
Je kunt het proberen te negeren, maar waarschijnlijk is het een type die altijd wel een reden vindt om je (te willen) slaan. Negeren, ontlopen, of gewoon laten zien dat er met jou niet te spotten valt. Je kunt het voorval bij je mentor/leraar melden, maar of daar veel mee gedaan wordt of het juist een reden geeft voor een ruzie. Met een beetje mazzel vergeet hij het hele akkefietje.

Hij weet alleen niet dat je van die bedreiging geen screenshot hebt. Dus als hij je verder bedreigt, kun je bluffen door hem te willen aangeven met het bewijs van de bedreiging. Wellicht is hij zo stom om verdere bedreigingen via hyves te doen en dan heb je je screenshot bewijs... Daarmee kun je dan alsnog naar een leraar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op hyves kan je ook mensen blokkeren ;) Dan lijk je onzichtbaar voor die persoon en je profiel lijkt te zijn verwijdert, maar dat is alleen maar zo voor die persoon, dus anderen zien wel je profiel. Zo kan je onder die ruzie uitkomen.

Als het een vriend is op je hyve, moet je hem EERST verwijderen én dan blokkeren op zijn profiel (linkermenu), en als ie geen vriend van je is doe je ook precies hetzelfde.

Als je wilt weten of het gelukt is, dan ga je naar je eigen hyve en dan:
- naar mijn menu (naast je foto bovenaan)
- mijn account
- privacy
- blocklist

Toegevoegd na 3 minuten:
Succes ;) en volgende keer niet meer op zoiets in gaan! Gewoon reactie verwijderen, profiel blokkeren en aan de belangrijkste personen zeggen die er iets aan kunnen doen, zoals je ouders en op school ook//

Toegevoegd na 4 minuten:
NOG EVEN DIT.. als ie geen vriend is, kan je hem natuurlijk niet verwijderen als vriend, maar dan ga je naar zijn of haar profiel en dan kan je gewoon op blokkeren drukken ;)

Toegevoegd na 4 minuten:
NOG EVEN DIT.. als ie geen vriend is, kan je hem natuurlijk niet verwijderen als vriend, maar dan ga je naar zijn of haar profiel en dan kan je gewoon op blokkeren drukken ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg dat je zijn antwoord zo goed vindt dat je vrienden wilt worden op Hyves.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm . bespreek het met je mentor! is handiger. Maar ik heb er geen ervaring mee. ik zit op een school die heel heel heel erg streng tegen pesten is. Vandaar. maar ik denk dat je het met je mentor moet gaan bespreken. Je kunt de tijd niet terugdraaien want ik heb ook bijv. een keer zo'n reactie gehad dan moet je gewoon negeren. (dat is voor de volgende keer als zoietst gebeurt)
Ik denk dat je jezelf moet aanleren waar de grens zit.
Zoals als je iets doet maar dan niet te ver gaan dat moet
je bij jezelf denken. Maar ik zou naar de mentor gaan .
Ziet ie bij jouw in de klas?

Groet , Probleem1.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste is om het met hem bie te leggen. en dat moet je niet tegen hem gaan zeggen: Jij begon!!! want dat is gewoon kinderachtig. het beste is om te zeggen dat je liever geen ruzie wilt. en als hij je in elkaar wilt slaan moet je zo dicht mogelijk op een volwassenen lopen zegmaar. of met veel vrienden om je heen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haal er je team leider bij ofzo en als je op straat bent en hij komt op je af niks doen dat hij je aanraakt dan mag je hem inelkaar rossen (zelf verdediging) en anders dan loop je met een klein groepje dan voel/ben je ook sterker :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet afwachten de eerste klap is een daalder waard ,wacht hem s morgens op bij zijn huis, geef hem je t shirt wat hij zo lelijk vond ,en zeg sorry ik had het niet weg moeten nemen ,en vragend erachteraan ,zijn we nu weer vriendjes