Zijn er nou echt zoveel rampen wereldwijd, of lijkt het maar zo?

klopt het dat door de komst van de nieuwe media er meer rampen lijken te zijn, dan bijvoorbeeld 30 jaar geleden?

Toegevoegd na 6 uur:
of komt het gewoon omdat we meer weten dan vroeger?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Vroeger konden we niet zo snel weten wat er aan de anderen kant van de wereld gebeurt. Vandaag de dag wel. Media en technologie maken dit allemaal mogelijk.

Echter is de populatie eenmaal gestegen sinds 30jaar geleden, waardoor er rampen kunnen voortkomen.

30jaar is echter erg kort, de aarde is al zo oud. Dat wij bepaalde dingen als rampen ervaren was vroeger het werk van God die zijn macht toont.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn momenteel veel grotere rampen , maar de meeste zijn louter toevallig...want er is nagenoeg niets dat wijst op een oorzakelijk verband op korte termijn
Op lange termijn kunnen we een aantal rampen of een toename ervan al zien aan komen. Maar de meeste zijn maar heel geleidelijk te merken.
De globale opwarming , zal voor meer overstromingen en heviger weer fenomenen zorgen en zelfs v oor klimaatverandering....maar die 'rampen' gebeuren niet plots ...maar ze komen er.
Tegenwoordig kan men ook een aantal catastrofes in kansberekening omzetten of voorspellen : velen daarvan kunnen even goed morgen plaatsvinden dan over een miljoen jaar... bijvoorbeeld : supervulcanisme in Yellowstone ,De kleine kans op inslaan van een meteoor in 2029 en volgende , de overbevolking met tekort aan drinkwater en voedsel Voor de komende twee jaar : Zonne-uitbarstingen ... met mogelijke impact op onze technische voorzieningen......
Veel rampen zijn in feite (hoe erg ze ook zijn voor de mens) ...doodgewone geologische verschijnselen : aardbevingen ,tsunami 's, vulkaanuitbarstingen ... en helaas niet exact te voorspellen.