Heel oude mensen die als kamerplantjes in een verzorgingstehuis zitten die geen zin meer in het leven hebben door hun hoge leeftijd of door een bepaalde ziekte( ver gevorderde dementie is een bekend voorbeeld) hebben geen doel in het leven.
Ga nu niet flauw zeggen dat hun doel dood gaan is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

kort: nee

kijk, iedereen heeft bepaalde behoeftes.
en tijdens ons leven proberen we de bevrediging van deze behoeftes zo goed mogelijk te optimaliseren.
dat is dus het doel.
dus als iemand erge behoefte heeft om anderen helpen, dan vindt hij dat een doel in zijn leven.
iedereen heeft weer andere behoeftes, en iedereen dus weer andere doelen.

zelfs als iemand zegt dat hij zo min mogelijk doelen wil hebben, is dat op zich ook weer een behoefte, en heeft hij toch weer een doel, namelijk zo min mogelijk doelen hebben...

maargoed, soms groot, soms klein, maar iedereen heeft dus altijd doelen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel hoor, behalve het zo goed en zo kwaad mogelijk het halen van de eindstreep heb ik geen enkel doel in dit leven. Dit klinkt misschien een beetje deprimerend maar zo is het beslist niet bedoeld, ik probeer wel uit het leven te halen wat er inzit, maar ik heb geen plan, geen doel en geen ambities waar ik naartoe moet. Wat er morgen gebeurt zie ik morgen wel weer.
Ik leef namelijk in de volstrekte overtuiging dat het leven geen enkele zin heeft, er geen hoger plan o.i.d. is.
Ik probeer als een goed mens te leven, aardig te zijn voor mijn medemens en natuur maar ik geloof beslist niet in het najagen van allerlei flauwekul.
Kort samengevat is mijn enige doel dus gelukkig zijn en dat lukt heel aardig moet ik zeggen :o)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond het antwoord best goed, tot bijna bij het eind....Want je spreekt jezelf ineens tegen.... je hebt wél een doel in het leven....terwijl je antwoord begint met een bevestiging van de vraag... hhmmm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vind ik echt een hele goede levensovertuiging! Ik doe mee! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Inkie,
Je hebt natuurlijk gelijk, maar als je het ver genoeg uit gaat pluizen is er denk ik altijd een doel.
Ik bedoelde er eigenlijk meer mee dat ik ook niet echt werk maak van dat gelukkig zijn, ik neem iedere dag zoals hij komt en ben tevreden met wat ik heb en dat maakt mij gelukkig, het is geen doel op zich.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@inkie gelukkig zijn is denk ik geen doel als je het al bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@NBK ik kan me trouwens helemaal vinden in jou verhaal. Het viel me op hoe goed ik dit op mezelf kon afspiegelen. Van mij een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NBK: herkenbaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeer herkenbaar. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind gelukkig zijn het hoogste doel in het leven. Maar hoe je gelukkig kan worden is voor iedereen verschillend. De één door zijn baan, een ander door zijn gezin en weer een ander door zijn hobbies. Hoe en waarvan je gelukkig wordt is eigenlijk van ondergeschikt belang, als je het maar wordt. Natuurlijk zolang je er anderen geen schade mee doet.
ja ikke, ik doe niet aan voetbal dus heb ook geen doel laat staan doelen in mijn leven

Toegevoegd na 2 minuten:
ohw.... LEVENSdoel!!!

nee zelf als je zo depri bent en je geen doel meer in je leven hebt en je leven zou willen beëindigen, dan is je doel om je leven te beëindigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen, die zegt: het leven overkomt je en is niet maakbaar, zal geen doelen hebben. Of dat werkelijk zo is, geloof ik persoonlijk niet zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk kan ik het me niet echt voorstellen. Niet dat ik echt een levensdoel heb, maar ik weet wel wat ik wel en niet wil ;)
ik denk dat het trouwens wel voor komt bij depressieve mensen.
Aangezien die gewoon geen zin in het leven hebben, laat staan dat ze dan nog echt een doel hebben..