Ground zero ('bodemnulpunt') is een Engelstalige aanduiding voor het op het maaiveld geprojecteerde punt van explosie van een bom, meestal een in de lucht ontploffende kernbom. Ontploft de bom op de grond, dan is die plek het ground zero-punt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Extra info :

De term 'ground zero' (soms ook wel bekend als het bodenmulpunt ) beschrijft de punt op het aardoppervlak het dichtst bij een ontploffing. In het geval van een explosie boven de grond, Ground Zero verwijst naar het punt op de grond direct onder de detonatie (zie het hypocentrum ).
De term is vaak in verband gebracht met nucleaire explosies en andere grote bommen , maar wordt ook gebruikt in relatie tot aardbevingen , epidemieën en andere rampen tot vernietiging merk de punt van de meest ernstige schade of. De term wordt vaak hergebruikt voor rampen die een geografische of conceptueel epicentrum hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ground zero ('bodemnulpunt') is een Engelstalige aanduiding voor het op het maaiveld geprojecteerde punt van explosie van een bom, meestal een in de lucht ontploffende kernbom. Ontploft de bom op de grond, dan is die plek het ground zero-punt.

Dit zijn natuurlijk erg moeilijk te beantwoordbare vragen, waarom heet bvb een kat 'een kat' ? Meestal komt het voort uit andere talen en vroegere culturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Blijkbaar heb jij ook nl.wikipedia.org/wiki/Ground_zero als bron. Het is de bedoeling dat je het vermeldt in het bronveld wanneer de informatie gekopieerd is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zal ik vanaf nu doen, mijn excuses hiervoor