Hoe moet je je gedragen op een instemming voor een studentenhuis zodat je wordt ingestemd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (3)

Interesse betonen in het huis en de bewoners. Enthousiast zijn over de regels die ze hebben opgesteld over het samen betalen van huur etc.
Vragen naar de studietijden van de bewoners. Vertellen over je hobbies. etc. vooral het gesprek gaande houden. En laten zien dat je het fijn zou vinden om daar te wonen.
Dus niet smeken of je er asjeblieft mag wonen.
Ze moeten het een gezellig idee vinden dat jij erbij komt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog even dit: zeg dat je het heel normaal vindt om de wc en de douche op tijd te moeten schoonmaken. En als je van koken houdt, is ook een pre.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja leuk. Vooral je laatste zin: +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een goeie reactie Ineke! ++
Gewoon jezelf blijven. Zo'n avond is ook ervoor bedoeld dat jij de studenten in het huis leert kennen, niet alleen dat zij jou leren kennen. En het is beter om niet te overdrijven. Als het om een kleine kamer gaat niet zeggen dat het heel groot is, en niet doen alsof koken en afwassen een grote hobby van je is als dat niet zo is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben in ons huis al erg vaak een hospiteeravond gehad en wat erg vervelend is, is als mensen ontzettend overdreven doen en aanwezig zijn omdat ze bang zijn dat ze niet opvallen. Geen zorgen, je wordt heus wel opgemerkt. Natuurlijk moet je niet te bescheiden zijn en is het leuk als je enthousiast bent, maar steeds het woord voeren is erg irritant. Wees maar lekker jezelf, dat is het beste.

Wat erg leuk is, althans, dat vinden wij in ons huis, als degene die komt hospiteren een fles drinken meeneemt. Fris of een wijntje oid. Wij krijgen altijd een stuk of tien kijkers tegelijk en het is best duur om voor al die mensen drinken te kopen!

Succes! Veel plezier :)