Hoe emigreer ik naar Amerika?

Amerika verloot elk jaar 55.000 Greencards (http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/menuitem.5af9bb95919f35e66f614176543f6d1a/?vgnextoid=04f86138f898d010VgnVCM10000048f3d6a1RCRD&vgnextchannel=4f719c7755cb9010VgnVCM10000045f3d6a1RCRD)

Zijn er nog meer mogelijkheden? Is er iemand in Amerika die Nederlanders kan helpen? Want je moet er ook aan werk zien te komen en een huis....

Wie helpt me verder?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Met die loterij moet je allereerst veel geluk hebben en je moet je zowiezo niet doodstaren op op die 55000 stuks. Voordat je legaal aan het werk kan in Amerika, moet je wel die greencard hebben, heb je die, dan krijg je een soort van werkvergunning waarmee je dus overal mag werken. Ook moet je zo snel mogelijk een bankrekening nr. aanvragen en kunnen aantonen dat je verzekerd bent (ook dit kon volgens mij niet eerder totdat je in het bezit was van je greencard). Het komt er op neer dat zolang jij geen greencard hebt, je leven in de USA vrij beperkt is als je alles op legale wijze wilt doen. Veel buitenlanders wonen en werken er wel, maar hebben niet alle documenten in orde. Zo lang je daarvoor niet wordt gepakt, is er eigenlijk niks aan de hand, maar ik zou niet op die manier willen en kunnen leven. Misschien ook 1 van de redenen dat ik weer ben weggegaan uit Amerika.
Iets wat alles aanzienlijk kan versnellen is gewoon trouwen met een amerikaanse.
Wens je veel succes.

PS: In iedere stad heb je soort service centra waar personen zitten die jou proberen te helpen (ben alleen die naam van die centra kwijt), maar dan moet je natuurlijk wel alles op de legale manier spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je Amerika in wilt moet je zowat van onbesproken gedrag zijn...

En verder geef je zelf al de twee belangrijkste voorwaarden, om te kunnen emigreren. Zijn hier geen websites over? Of de site van de Amerikaanse ambasade?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens te informeren bij de Amerikaanse Ambasade...
Als je hoogopgeleid bent, maak je goede kans op binnen te komen. Er zijn speciale bepalingen in de immigratiewet voor mensen die opleidingen en ervaringen hebben die belang hebben voor bijvoorbeeld nationale veiligheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste is om daar een baan aangeboden te krijgen. Zoals je zegt werkt men daar met greencards. Als je een baan aangeboden krijgt die niet door een Amerikaan kan worden ingevuld, dan heb je een goede kans. Daarnaast natuurlijk een huwelijk met een staatsburger uit de VS.