Ik ben net verhuisd en werk zo'n beetje dag en nacht.. Hoe maak ik nieuwe vrienden?

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik vind het niet gemakkelijk om mensen (vreemden) aan te spreken op bijv. een fitnessclub. Als mensen een label op zouden hebben: "Tegen mij kun je iets zeggen, zonder dat ik denk dat je met me naar bed wil." (voor de vrouwen), of ".. zonder dat ik denk dat je homo bent." (voor de mannen).. zou dat al een hoop schelen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je zou eens met wat collega's kunnen afspreken om eens een keertje ergens een biertje te gaan drinken of een kopje koffie. Je kunt lid worden van een sportvereniging, van een fitnessclub, een hobbyclub enz.
Als je zo weinig vrije tijd hebt moet je even goed nadenken welke van de voorgenoemde ideeën het beste in jouw tijd past. Doe er dan vervolgens je voordeel mee.

Toegevoegd na 53 minuten:
Als je bij een sportclub of wat dan ook bent gegaan, kun je na een tijdje, nadat je de mensen al een aantal keren hebt gezien, eens een gesprekje aanknopen en begin dan bij de mannen, omdat jij ook een man bent. Niet iedereen denkt gelijk dat je een homo bent, dat is echt onzin. Als het klikt zou je na een tijdje (eventueel al na een paar dagen) eens kunnen peilen of ze het misschien leuk vinden om eens samen wat te ondernemen, omdat jij in die plaats nog redelijk vreemd bent. Je zult er van staan te kijken wat voor positieve reacties je krijgt. Je zou het eens kunnen hebben over de uitgaansmogelijkheden en voor je het weet vragen ze je mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt op een fitnessclub altijd aan een vreemde vragen of hij al lang op de club zit, hoe vaak hij fitnest, wat hij wil bereiken en of het al resultaat heeft. Dan heb je zo een gesprek.
Op andere clubs werkt dit ook omdat mensen heel graag willen vertellen waar ze mee bezig zijn. Je kunt ook lid van de bibliotheek worden en een andere boekenzoeker vragen of hij dit boek of deze schrijver kent of wat hij nou een echt mooi boek vond. In je nieuwe supermarkt vraag je een andere klant of hij dit of dat waar jullie dan net bij staan wel eens gekocht heeft. Ik heb op deze manier altijd in no time een gesprek als ik daar naar op zoek ben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Uit die gesprekken ontstaan soms vriendschappen, vooral op een club want daar zie je elkaar geregeld.
13 jaar geleden
Misschien is er op de "goeie vraag" communitie wel iemand die vrienden zoekt...?
Of natuurlijk een ander forum.
Ik zou me aanmelden bij internetforum's die over mijn hobby gaan. Je komt dan vanzelf (via de computer) in aanraking met mensen.
De stap is dan wat kleiner om iets af te spreken.