Omdat bij een reactie de eerste zet al is gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kort, bondig, volledig ! +1
Om te reageren heb je geen intelligentie nodig, om te ageren moet je wel intelligentie hebben, vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en u reageer(dt)! alleen maar.. daarom heb je zoveel punten! + 1 - 6 = -5
reageren doe je vaak al instictief en direct
ageren daar moet over na gedacht worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij reageren vanuit ons zelf op een prikkel, het reageren doen we allemaal op onze eigen karakteristieke wijze. Ageren komt niet uit ons hart en uit het zelf maar is overdacht. Bij ageren kan je de koppeling maken met ons denken. Het ageren is overdacht, Ageren is over het regeren heen, we reageren dan meer genuanceerd. reactionair zijn is zo`n fenomeen, je reageert vanuit je zelf maar ageer je dan is dat afkomstig van het eigen agentschap weten, je weet dan donders goed wat je gaat vertellen terwijl als je reageert hetj e zelfs een ontkennende reactie kan geven dat je iets niet begrijpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook al zal dit waarschijnlijk meestal wel het geval zijn, is het geen wet van Meden en Perzen. Om goed (gefundeerd) te reageren zal je toch echt eerst moeten nadenken. En dit is niet altijd even makkelijk. Maar voor het ageren is vaak wel enige moed nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ageren is een bewuste daad om iets in beweging te krijgen. Reageren is gewoon van antwoord dienen op een uitgesproken stelling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ageert kun je dat voorbereiden. Je hebt de tijd om het juiste moment te kiezen. Wie ageert en lang wacht is in het nadeel. Vandaar het adagium: 'De aanval is de beste verdediging'.