Waarom mogen meisjes (op de meeste plekken) niet topless, en jongens met evengrote of zelfs grotere borsten wel?

Iets wat mijn brein al tijden breekt. Soms zie je een meisje van 10 die echt helemaal NIETS heeft, en dan word er al opgemerkt dat ze de eh.. tepeltjes moet bedekken... en dat terwijl jongens die soms wel grotere borsten hebben als meisjes (zeker als ze dik zijn) die mogen gewoon topless? Maar is dat dan NIET aanstootgevend? En is er geen wet die zegt dat er geen discriminatie mag zijn naar geslacht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21K

Het beste antwoord

Sociale conventie.

In sommige culturen is het heel normaal voor volwassen vrouwen om ook gewoon de bovenkant onbedekt te laten. In de Nederlandse cultuur kan dat niet. Echt goede redenen daarvoor zijn er niet.

Overigens past iedereen discriminatie op basis van geslacht toe. Kijk jij niet twee keer naar een jongetje in een badpak of bikini? Want dat 'kan' eigenlijk ook niet. Mannen en vrouwen zijn gewoon anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje van mij omdat bij het minnetje geen reactie is geplaatst. Ik vind minnen mag maar dan moet men ook zeggen waarom.

Andere antwoorden (1)

Omdat in onze cultuur de borsten van vrouwen als seksueel aantrekkelijk gezien worden, die van mannen niet. Overigens zijn er wel meer verschillen die louter cultureel zijn. Mannen horen geen rokken te dragen bijvoorbeeld. Daar is geen enkele logische reden voor, behalve gewoonte en cultuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat eerste wat je zegt is bekend. En het verklaart in ieder geval waarom een jongen zijn borsten hoeft te bedekken.
Verklaart niet waarom hele jonge meisjes die nog niets hebben al worden geacht te bedekken.
Dus ja, zal vast cultuur zijn, maar zelfs cultuur moet een basis hebben?
Trouwens... ooit een vrouw ontmoet die een mannelijk geslachtsdeel aantrekkelijk vind? Dus met dat argument zouden mannen ook geen broek aan hoeven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twee redenen: Jonge meisjes hebben tepels om te bedekken en omdat je geen minimummaat kunt vaststellen bedekken we ze allemaal maar.
Over die penis: Jazeker ken ik vrouwen die dat aantrekkelijk vinden. En anderen zullen het juist bedreigend vinden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb nog nooit van een vrouw gehoord dat ze een penis bedreigend vinden. Meestal is lachwekkend meer de omschrijving.