Heb jij regels en afspraken gemaakt met jouw kinderen over coumputergebruik?

Ook imaginair: "als je kinderen had, zou je dan afspraken maken over PC gebruik?"

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De enige regel die ik hanteer is dat het huiswerk af moet zijn. Voor de rest mogen ze met hun tijd doen wat ze willen, net als ikzelf. Als het mooi weer is gaan ze toch wel naar buiten, net als ik :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb je geluk. Die van mij zouden allemaal binnen blijven zitten als we daar geen regels voor instellen.

Andere antwoorden (7)

Ja, ze mogen een uur per dag achter een beeldscherm voor spelletjes te doen. Of dat computer, DS of Wii is moeten ze zelf weten.
Als het mooi weer is moeten ze 's middags naar buiten (dan wil het wel voorkomen dat ze in de tuin zitten met de DS).
Als ze willen msnen, informatie opzoeken op internet of iets dergelijks dan krijgen ze daar ook een uur voor.
Voor schoolwerk krijgen ze ruim de tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee...

De enige kinderen die ik hier soms zie zijn van mijn zusje. En die zijn met 3 en een paar maanden te jong om het überhaupt te begrijpen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoord slaat niet op de vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
EN een kind van 3 kan al met gemak achter de computer. Zijn erg leuke spelletjes voor om te leren omgaan met de muis...
Nee, ik heb regels en afspraken gemaakt met mijn ouders over computergebruik...
nadat ik een derde keer binnen anderhalve maand hun pc kon formatteren door een virus leek het me handig hen wat dingen te verbieden, o.a. het openen van attachments als er in het mailtje niet specifiek verwezen was naar het betreffende attachment.
Werkte een heel stuk beter !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omgekeerde wereld! Leuk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 geweldig!...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Daar is mijn moeder ook heel goed in. Afgelopen zondag ook bezig geweest daarmee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 heerlijk ; de omgekeerde wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Tja, dat kan ook... gelukkig heb ik nog altijd meer verstand van de pc dan mijn kids. Hoewel mijn dochter van 14 er ook al aardig mee weg kan hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, mijn ouders zijn dan ook al 60+. Vond het al heel wat dat ik ze aan de computer kreeg, maar toen werden ze opeens wel heel erg enthousiast...
De computer staat bij ons in de huiskamer zodat ik er controle op kan houden (kinderen zijn 7 en 4). Ze mogen op het internet spelletjes spelen, niets uitprinten zonder te vragen en geen naam invullen zonder dat ik het weet.

Als het regenachtig is mogen ze er langer en vaker op als bij mooi weer. Een webcam hebben we expres niet. Pas als ze me duidelijk aan kunnen geven waarom een webcam handig is wil ik er een overwegen.

Echt strakke regels hebben we dus nog niet, maar ik bepaal wel wat niet mag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen kinderen.

Mijn ouders deden het wel bij mij, niet over hoeveel ik mocht computeren, maar wel dat als ik m'n huiswerk niet deed ze internet zouden opzeggen.

Ze hebben het overigens nooit gedaan, en nu als er iets met internet is bellen ze me meteen op of ik het wil fixen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, niet echt, maar als ik vind dat het mooi geweest is, is het schluss. En dan is het ook schluss. Nu heb ik meiden, en ik weet van zeer nabij dat die makkelijker iets anders gaan doen en minder lang aaneengesloten hetzelfde doen dan jongens, ze wisselen meer af op de computer zelf maar ook met andere hobbies en bezigheden. Het is dus niet echt een probleem zeg maar.
Het lastigste hier is dat ze allebei een eigen computer met internet hebben, maar altijd toevallig tegelijkertijd op de computer in de woonkamer willen. Dat geeft nog wel eens herrie.

Ze op rantsoen zetten zou buitengewoon schijnheilig zijn, want zelf zit ik er ook met de regelmaat van de klok achter, als tussendoortje bij mijn andere bezigheden. En ook wel eens lang aaneengesloten als ik een of ander probleem moet oplossen.

Zolang ze tussendoor nog genoeg andere dingen doen, zie ik geen reden daarvoor een regel omwille van de regel te maken. Zou het problematisch worden, dan zou dat wel gebeuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal niet. Ze zitten op de middelbare school en een hoop huiswerk gaat ook met behulp van de computer. En wat ze er verder mee doen controleer ik op geen enkele manier. Alles wat je verbiedt wordt alleen maar interessanter vind ik.