Waren er in de middeleeuwen ook gevallen van homofilie?

Toegevoegd na 7 minuten:
En hoe gingen ze daar vroeger mee om?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Homofilie bestaat al sinds jaar en dag. In de Romeinse tijd was men redelijk makkelijk op dit vlak. Dit is ook bekend uit overgeleverde geschriften.

Het is dus zeer waarschijnlijk dat in de Middeleeuwen homosexualiteit ook gewoon bestond. Misschien in het geheim. Maar zoiets verdwijnt niet zomaar en komt in latere periodes weer terug.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Natuurlijk....zo lang als er mensen zijn en dieren is er homofilie geweest....

Toegevoegd na 9 minuten:
op romeinse urnen wordt homofilie zonder schroom uitgebeeld. Alleen toen de christelijke kerk zich er mee ging bemoeien ging het mis en werden ze vervolgd en verbrand...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, en niet alleen in de middeleeuwen. Homofilie is iets wat altijd al bestaan heeft. Het komt ook bij apen bijvoorbeeld regelmatig voor. Hieruit kun je afleiden dat homofilie al voorkwam voordat mensen en apen een andere kant in evolueerde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, andere geaardheden hebben altijd bestaan zelfs onder dieren ook trouwens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naar mijn idee waren er tijden dat het er juist makkelijk mee om werd gegaan maar het fijne weet ik er niet van...
ja zeer zeker wel alleen was het toen streng verboden.er gaan zelfs geruchten dat leonardo da vinci homoseksueel was.nog voor de middeleeuwen was het bij de romeinen en grieken een hele normale seksuele geaardheid.bij soldaten werd het zefs aangemoedigd met de gedachte dat als er een geliefde van een soldaat in de strijd stierf de overgegeven soldaat harder zou vechten om de dood van zijn partner te wreken.

Toegevoegd na 1 minuut:
euhum overgebleven