Wat betekent "jezelf niet te serieus nemen"?

LET OP DIT IS EEN VOORBEELD: Als iemand op een datingsite inschrijft, staat er soms: ik zoek iemand die zichzelf niet te serieus neemt. Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Wat is jezelf niet te serieus nemen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.1K

Antwoorden (14)

Niet alles serieus nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen die zichzelf heel serieus nemen letten erg op status en de pikorde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je jezelf niet te serieus neemt. Dan gaat alles je niet zoveel aan. Dus niet een te serious typetje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, dat is zo níet wat het betekent, maar wel grappig :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou bedankt voor de minnen ben ik erg blij mee...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh, de min was niet van mij, maar van 7 anderen. ik doe niet aan minnen zonder motivatie. Als je van mij een + of – krijgt dan staat er ook een min of plusteken bij mijn reactie.
Dat is iemand die zich kan inleven in anderen, niet te snel op de teentjes is getrapt als hij "kritiek" krijgt en ook om zichzelf kan lachen (als hij bijv. iets doms doet). Kortom: iemand die zichzelf kan relativeren. Iemand die weet dat hij niet perfect is en van fouten kan leren (en er zelfs om lachen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist. Iemand die zichzelf kan relativeren: +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi omschreven! +
Sommige mensen zijn erg streng voor zichzelf en stellen zichzelf allerlei regels:
- Ik moet iedere dag op tijd op mijn werk komen
- Ik mag geen fouten maken
- Als ik geen gelijk heb stel ik niets meer voor.
- enz. enz.
Als je niet in staat bent om deze regeltjes los te laten en echt kwaad wordt op jezelf als je deze regels niet voldoende kunt naleven neem je jezelf té serieus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"+" dit is het goede antwoord!
Genieten van het leven. Niet te vast zitten in een stramien. Flexibel en levenslustig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen die zichzelf te serieus nemen, hebben moeite met spot en met zelfspot en denken heel serieus na over wat een ander van ze vindt. Als ze iets niet goed kunnen, hebben ze het gevoel dat ze falen, in plaats van te kijken naar al die dingen die ze wel goed kunnen. Mensen die zichzelf te serieus nemen, zijn vaak te perfectionistisch als het om hen zelf gaat en zijn gevoeliger voor stress en burn-out.

Vrouwen die zichzelf erg serieus nemen, hebben vaak de neiging om alles te analyseren: 'Oh, hij loopt door als ik groet, hij negeert me opzettelijk omdat hij dit of dat van me vindt.' in plaats van 'Oh, volgende keer toch wat harder 'hoi' zeggen'.

Jezelf niet te serieus nemen, is dus kunnen lachen om je eigen fouten en tekortkomingen, aandacht hebben voor wat je allemaal wel goed kunt en tegen een grapje kunnen.

Als je jezelf helemaal niet serieus neemt, ga je door het leven als een flapdrol en dat is niet bepaald aantrekkelijk, dus ik ga er van uit dat DAT niet bedoeld wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind een rare en dubbele uitspraak voor een datingsite

jezelf niet serieus nemen betekent eigenlijk toch gewoon dat je niet goed voor jezelf zorgt, bijv je voelt iets en je negeert dat, of je twijfelt aan iets, en daar denk je verder niet over na.

Als iemand dat van mij vroeg op een datingsite zou ik het interpreteren als: jij zoekt geen commitment maar alleen lol en je wilt dat ik geen enkel gedrag van jou bekritiseer!!!
13 jaar geleden
Je gevoelens negeren ,dat is je zelf te serieus nemen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
persoonlijk zou ik het opvatten als jezelf soms eens laten gaan door niet te hogen eisen aan jezelf te stellen en altijd maar verantwoord en serieus bezig te zijn.

af en toe dus eens lekker maf doen, iets doen wat niet standaard is (BBQ in de winter?) of gewoon lekker inmulsief iets ondernemen (dag weg en zien waar je uitkomt)

je eigen normen en waarden zullen waarschijnlijk bepalen op welk vlak je hoever in op gaat, en of het voor een ander ook nog leuk is en hoe deze het opvat
(spontaan, onbetrouwbaar, wisselvallig etc)

mocht ik ooit op een datingsite willen rondkijken en een dergelijke tekst tegenkomen zou ik erg graag willen weten hoe deze persoon het bedoeld! :O)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het betekent dat je moet kunnen lachen om jezelf, je standpunten moet kunnen relativeren en open staan voor andere zienswijzen, niet meteen zware eisen gaat stellen uit nood aan zelfbevestiging maar de dingen rustig laat groeien en je er veilig bij voelt, jezelf niet constant moet poneren om wat je bent of wat je weet etc.
maw : ze zoeken een leuke mens zonder al te veel frustraties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om jezelf kunnen lachen en dus niet meteen, als je bijv. kritiek krijgt, beledigd zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegen een geintje kan houd van zelf spot..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-Met het inschrijven van een dating site waarbij men (in een overdreven geval) zoekt naar iemand die "zichzelf niet te serieus neemt", is de kans groot dat:
1)Men zonder omhaal kennis wil maken met andere losbollen, naïevelingen of feestvarkens.
Of:
2)Gewoon een grappig iemand te willen treffen voor ontspanning, of ook ter lering ende vermaak, en benieuwd is meer te willen weten van hoe anderen in elkaar zitten of denken. Meer in de zin van: "Niet goed ,óók goed!"