Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom willen mensen zijn eigen ding doen, terwijl we eigenlijk gewoon kuddedieren zijn?

Mensen leven in families, gaan vaak met iemand weg, kopen dingen die anderen ook hebben (maar dan in andere vorm, kleur etc). Mensen zijn overduidelijk kuddedieren, maar waarom willen we dan toch persé origineel zijn en een eigen identiteit hebben, alsof we vergelijkbaar zijn met dieren die van nature alleen leven. Ik begrijp dat niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
927

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Alweer een generaliserende vraag.

Niet iedereen wil perse origineel zijn.
MAARRR
Niet iedereen koopt graag wat anderen kopen, maar helaas liggen veel winkels vol met dezelfde spullen. Daarom juist maken mensen hun eigen kleren!!!

Mensen zijn niet overduidelijk kuddedieren.
Veel mensen hechten juist heel erg aan een eigen
identiteit.

Lang niet alle mensen leven in families.
Heel veel mensen vinden het best prettig alleen te leven.
Niet iedereen is hetzelfde.

Ik begrijp niet waarom je dat niet begrijpt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ondanks het feit, dat de mens (min of meer ) een kuddedier is,wil ie zich toch onderscheiden van de andere kuddedieren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook in 't wereldje van de kudde bestaan rangordes. De lager geplaatsten daarin, zullen altijd gemotiveerd zijn hoger in de rangorde te komen. Zij proberen zich daarmee te onderscheiden, vandaar.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ben jij een kuddedier, maar ik ben geen kuddedier. Ik stoor mij niet aan anderen, ik stel mijn eigen normen en waarden. Ik wil ook niet zoveel met mensen te maken hebben. Jouw stelling is hierbij meteen ontkracht. 'Alle raven zijn zwart' is meteen een onjuiste stelling op het moment dat je een witte raaf ziet vliegen. Ik ben jouw witte raaf in dit geval,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook al zijn we kuddedieren, je blijft uniek als persoon!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een stelling...... als we geen kuddedieren zijn gaat je vraag mank.
Zijn mensapen kuddedieren? Ze leven in groepen, maar is dat een KUDDE?
Naar mijn idee niet. Stel dat we als mens een connectie hebben met mensapen, dan horen we als groep mens bij elkaar, maar met ieder een eigen identiteit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding