mag iemand ongevraagd een filmpje waar mijn kind op te zien is op youtube zetten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Neen,wegens de wet 'bescherming van de persoonlijke levensfeer'.

http://www.privacycommission.be/nl/static/pdf/wetgeving/wet_privacy_08_12_1992.pdf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, privacyschending en daarbij komt ook nog eens dat het super asociaal is om zoiets te doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In zijn algemeenheid zou ik zeggen dat het niet mag. Maar als iemand een filmpje plaatst van iets anders (onschuldig) waarbij jouw kind toevallig even in beeld komt... Hoe erg of hoe fout is dat?
Overigens zie je vaak op tv en zo, dat ze daar geen risico mee nemen en kindergezichten onherkenbaar maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt ervan af.
We hebben in Nederland de wet om de privacy (hierboven al genoemd) maar ook de wet van vrije nieuwsgaring.
Dat laatste betekend in ieder geval, dat wanneer iemand buiten iets filmt, en je kind word daarbij ook gefilmd, dat dit gewoon mag.