Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je een taakstraf "dwangarbeid" noemt, is het dan een zwaardere straf?

Ik lees nogal vaak dat mensen in Nederland te snel een "taakstraf" krijgen in plaats van "gevangenisstraf" en dat dat milder zou zijn. Nu hoorde ik op het nieuws dat 2 Amerikanen in de VS een taakstraf hadden gekregen, maar dat dat daar "dwangarbeid" heet. Zou dat hier ook een oplossing zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zal wel een veel gezocht trefwoord zijn :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Principekwestie

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het klinkt zwaarder maar is dan toch hetzelfde dus is het niet zwaarder
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja natuurlijk...
De nabestaanden moeten genoegdoening krijgen... Alsof dat dat bestaat, want er bestaat geen genoegdoening... De enige genoegdoening zou terugdraaien van gedane feiten zijn, maar dat is nu ten ene male onmogelijk, dus genoegdoening is een farce...

Maar het is complete onzin om het anders te noemen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een nabestaande is iemand die zich slachtoffer voelt van jouw overtreding of misdaad...
dat hoorde ik ook dat 2 amerikanen veroordeeld waren tot dwangarbeid. alleen niet in de vs maar in noordkorea
wegens het illegaal overschrijden van grens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, what's in a name. Volgens mij stellen die taakstraffen hier nauwelijks genoeg voor om echt dwangarbeid te mogen heten. Bij arbeid denk ik toch minimaal aan iets van inspanning....

Veel taakstraffen behelzen weinig meer dan wat hele volksstammen al als vrijwilligerswerk doen, dus onbetaalde baantjes waren het al.

Maar het dwangarbeid noemen en ook zo veel mogelijk op echt (zwaar)werk laten lijken lijkt me inderdaad voor de belanghebbenden (directe en indirecte slachtoffers) wel prettig klinken, klinkt toch meer als vergelding. Maar dan moet het ook wel echt iets voorstellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het voorbeeld dat de vragensteller noemt hier betreft 12 jaar heropvoeding dmv dwangarbeid.
betreft overigens 2 amerikaanse vrouwen die vluchtelingen aan het filmen waren.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding