Een klein deel komt ook wel omdat het voor een jongen moeilijker is om aan te geven dat hij is mishandeld door een vrouw. Dat wordt ook minder vaak geloofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat mannen meer testosteron hebben. Een van de hormonen die een grote rol spelen bij agressie. Je ziet in bijna alle misdaad statistieken dat mannen een hoger percentage daders heeft dan vrouwen.

Het is dan niet verassend dat dit bij kindermishandeling ook zo is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik betwijfel het. Moeders zitten vaak 'dichter' op de kinderen, en vaker - en ook moeders kunnen mishandelen :/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kindermishandeling is grotendeels het terrein van Vrouwen. Zij staan vaak het dichts bij hun kind. Het draait hier vooral om jarenlange geestelijke manipulatie waardoor het kind in feite finaal verpest wordt. Voor de buitenwereld lijken het overigens normale kinderen. Vaak noemt men hen de 'patatgeneratie' of 'verwende nesten'.