Zijn er vaste data voor de start van de uitverkoop?

Ik hoor mijn zus zeggen dat "zo" de uitverkoop begint. Maar hoe weet je wanneer? Zijn er vaste data wanneer de Nederlandse winkels met de uitverkoop starten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.7K

Het beste antwoord

In NL zijn er geen vaste data, daar mag het het hele jaar door. Vind het Belgische systeem handiger, in juli en januari lekker uitverkoop en dan hebben ook álle winkels meteen goed uitverkoop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal weer eens een dagje Antwerpen inplannen :)

Andere antwoorden (8)

Zo ik weet niet.
Misschien moet je op de websites kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij bestaat er geen officiële uitverkoop meer, er is altijd wel ergens uitverkoop.

Wel is het zo dat de meeste kledingwinkels rond de laatste maand voor de zomervakantie opruiming hebben omdat de winterkleding er weer aankomt. En andersom (eind) januari.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zover ik weet, mogen winkels, wettelijk gezien, altijd uitverkoop houden.

Kledingwinkels zullen overigens wel graag aan het begin van de lente de overgebleven winterkleding graag goedkoper verkopen (dan hoeven ze deze niet op te slaan) en aan het begin van de herfst de overgebleven zomerkleding.
Antoni
14 jaar geleden
Ja dat is seizoens verbonden, dus elk seizoen begint uitverkoop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik ben vanmiddag even de stad in geweest en er is al heel veel afgeprijsd.
Tegenwoordig zijn er steeds meer Mid-sale verkopen. Sommige filialen hebben steeds bepaalde artikelen in de aanbieding. Die krijgen dus ook iedere week nieuwe aanvoer, vooral de dameskleding.
Er is een voorverkoop en een uitverkoop.
Als ik me niet vergis dan is de uitverkoop volgende week zo half juni.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vroeger waren daar wetten voor maar die zijn al een tijd geleden afgeschaft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe slechter het gaat in de confectie, hoe eerder de kortingsplakkaten verschijnen op de winkelramen.
Laat je echter niet te veel beinvloeden door deze lokkertjes want het woordje 'tot' is de boosdoener.
bv kortingen tot 70 %. Men leest vaak heel selectief en denkt gelezen te hebben 'kortingen 70 %' Meestal kom je er in de paskamer pas achter dat je juist op jouw favoriete artikel veel minder korting krijgt, maar meestal koop je het dan toch.
Verreweg de meeste kleine ondernemers zouden terug willen naar het oude systeem (wat ook in België nog gehanteerd wordt) van vaste perioden voor uitverkoop, maar het grootwinkelbedrijf houdt dit tegen en dat is David tegen Goliath.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, in Nederland niet, in Belgie wel. Er is altijd ergens "sale"