Zijn er meer streken in Nederland waar iemand "ouwejaartje" genoemd wordt?

Mijn vader noemde me altijd "ouwejaartje" de dag voor m'n verjaardag. Ik heb dat nooit van iemand anders gehoord. Zijn er meer streken waar dit zo gezegd wordt? (Ik kom uit Zeeland)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er nooit van gehoord.
En ik kom uit de liemers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor je reaktie. Mijn ouders zijn allebei overleden en ik ben bijna jarig en dan komt zoiets weer boven, vandaar mijn vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben geboren in Overijssel en opgegroeid in Drenthe en Groningen, en heb er ook nog nooit van gehoord. Als we zo alle provincies bij langs gaan, dan komen we er vanzelf wel achter...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies :-) wie weet, is het iets wat mijn vader zelf heeft bedacht, ik wilde het graag weten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok, maar bedankt voor je reactie

Antwoorden (3)

Uit Noord Holland heb voor mijn verjaardag voor ik jarig werd vaak gehoord. Goed ouwejaartje en een mooi/fijn begin verjaardags begin. Eigenlijk wensen mensen je alvast een fijne verjaardag toe maar geniet nog eventjes voor het zover is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kom uit Dordrecht maar heb dat nooit eerder gehoord.

Wel grappig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. In onze familie zeggen we de dag voor de verjaardag: nou, prettige oudjaarsdag hoor!
Gewoon een grapje. Eigenlijk hetzelfde als: nou, morgen ben je jarig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha, ben benieuwd in welke provincie dat is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zuid-Holland.Weet niet of dit nu voor de hele provincie geldt. maar wèl in onze familie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"+"