Zijn datingsites succesvol of is het geldklopperij?

Na een aantal jaar vrijgezel te zijn overweeg ik eens een kijkje te nemen op een datingsite.
Wie heeft er hier op GV goede ervaringen met zo'n site? Of is het allemaal geld geldklopperij?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (11)

Zowel mijn broer als mijn zus zijn via relatieplanet aan een relatie gekomen.
Mijn broer is er zelfs al mee getrouwd en mijn zus woont samen.

Zelf zie ik er niet zoveel in om mijn hele eigen ik op zo'n site bloot te stellen voor iedereen met internet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ghihi ik schaam me er altijd toch nog een tikje voor als mensen vragen waar mn vriend en ik mekaar van kennen.. www.paiq.nl
Over het algemeen vind ik datingsites vrij vervelend omdat de opzet je ertoe dwingt om maar een beetje profieltjes te kijken en er vaak veel vieze mannetjes op zitten.
paiq is relaxed en meer een kletssite met relatieperspectieven, tenminste, in mijn ervaring. O en het standaardabo is gewoon gratis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nouja geld betalen... tjah.. wel een beetje jammer. Maar er zitten ook wel voordelen aan.
Je leert op deze manier zoveel nieuwe vrouwen/mannen kennen als dat je zelf wil. Want gaat de 1e date niet goed. Dan misschien de 2e wel!
Zorg in iedergeval wel dat je écht weet met wie je te maken hebt en niet voor verrassingen komt te staan;)

Ik heb 't anders aangepakt. Als ik op mijn 30e nog niet getrouwd ben (dus dat is nog wel even haha) dan ga ik bij mn beste vriend inwonen als hij ook niks aan de haak heeft geslagen. Niet al te serieus genomen natuurlijk.. maar je weet maar nooit haha!

Succes in iedergeval!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van mensen in mijn omgeving heb ik gezien dat het je in ieder geval aan contacten helpt.
Of het daarna een succes wordt ligt bij je zelf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk dat de meeste niet echt een rip off zijn.
je hebt ook andere "datingsites"zoals deze:
http://marryourdaughter.com/
http://www.anastasiadate.org/

die eerste snap ik nog steeds net helemaal wat precies de bedoeling is (lijkt meer op een veiling)
die 2e lijkt mij een manier om gratis naar een europees of amerikaans land te gaan, en vervolgens na een tijd een scheiding aan te vragen voor een verblijfsvergunning aan te vragen( gaan ook geruchten over betrokkenheid van de russische maffia)
maar ja ik kan het mis hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
veel datingsites zijn beide, de een heeft er wat aan en vind de ware, de ander kan zoeken tot ie een ons weegt en dan is het geldklopperij.
een feit is dat het je horizon verruimd.

succes op je zoektocht.
vaak is het zo als je wanhopig zoekt je niets vind, kun je het loslaten bots je zo tegen de ware.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je geen ware op een bepaalde datingsite vindt, is het nog geen geldklopperij. Niemand heeft garantie op het vinden van een ware, terwijl de datingsite op zich bona fide kan zijn, goed ingericht en met voldoende leden om het geld waard te zijn om toegang te krijgen tot zo'n grote poel van potentiële partners. Geldklopperij zijn de sites waar je onredelijke tarieven moet betalen, voor zaken moet betalen die redelijkerwijs gratis zouden moeten zijn, of waar je een te lange periode vastzit aan een contract. En natuurlijk de malafide sites die je proberen te lokken met grote hoeveelheden fake profielen.
Ik heb mijn man ontmoet via OneHello (tegenwoordig overgenomen door Relatieplanet). Inmiddels zijn we bijna zes jaar gelukkig getrouwd. Ik had een gratis account (het voordeel van vrouw zijn), mijn man had een bundeltje onehello's gekocht (een reactie geven op een profiel kostte één onehello, na het eerste contact was heen en weer mailen gratis).

Ik zou er bij een datingsite op letten dat je gratis profielen kan bekijken (dan kan je ook inschatten of er veel fake profielen tussen zitten) en mail kan ontvangen (en lezen, ik heb wel eens een site meegemaakt waar je wel zag dat je mail had ontvangen, maar een betaalde account moest nemen om die mail te lezen), en alleen betaalt als je gebruik maakt van de service om contact te leggen. Dan heb je beter in de hand wat je uitgeeft en of je waar voor je geld krijgt.

Als je wel een betaalde account hebt, let er dan op dat je er niet te lang aan vast zit. Neem dan een account voor een maand of drie maanden, waarna het betaalde lidmaatschap vanzelf stopt. Je kunt dan in die periode kijken of het wel zinvol is om lid te zijn van die site.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deze site is een prima dating-site en geheel gratis...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Qua business zijn ze zeker succesvol. Kijk maar eens op het aantal leden van de bekende datingsites.

Of ze qua aantal nieuwe relaties en blijvende relaties succesvol zijn dat kun je alleen te weten komen door een onderzoek van een objectief bureau. Hier is echter volgens mij nog geen onderzoek naar gedaan. Zie onderstaande bron:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geldklopperij die soms uit tot een relatie en soms tot niks.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je geen andere mogelijkheid hebt en je bent in staat tot het hebben van een normale relatie dan is er kans dat het lukt. Selectief en kritisch blijven is absoluut noodzaak.
Vooraf een plan voor jezelf opstellen hoe je het zou willen doen. O ja, er zijn forums waarop e.e.a. na te lezen is zoals van tijdschriften.

Toegevoegd op 28-04-2009 19:18:58
Met forums bedoel dat je daar idee op kunt doen voor aanpak en verwachtingen.