Hebben we in Nederland ook een kerstpakketten voor armen organisatie?

En dan bedoel ik niet de voedselbank.

Maar ik weet bv dat in amerika een organisatie zich bezighoudt met het bemiddelen tussen gevers aan de ene kant en ontvangers aan de andere. De organisatie screent gezinnen op of ze het echt nodig hebben of niet, jij geeft aan een pakket te willen geven en krijgt dan basisgegevens over het gezin. Bv vrouw met 2 kinderen, jongen 12, meisje 6, zij baan kwijt door reorganisatie en flat afgebrand door brand in appartementengebouw. Alleen namen krijg je niet en zij weten ook niet van wie ze het krijgen.

Bestaat zoiets hier?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Er zijn her en der, naast de kerkacties, ook kleinere initiatieven voor het verzamelen van kerstpakketten om die uit te reiken aan gezinnen waar dat nodig is.
De gedachte hierbij is: ik heb genoeg en wil dat graag delen met iemand die het minder heeft. Ongeacht wie het is. Dat geeft beiden een goed gevoel: degene die in staat is om te helpen en degene die verrast wordt met een pakket.

Maar ik lees in je reactie dat je graag wilt weten waar het terecht komt. Dan zou je het persoonlijk moeten overhandigen.
Misschien kun je gewoon, door het jaar heen, iets doen voor bekenden in je omgeving die het minder hebben. Het zijn de kleine dingen die het fijn maken.

Zelf woon ik vlakbij een gezin met veel kindertjes. Goede kinderkleding is daar van harte welkom. Dus gaat alles van ons daarheen. Zij kunnen het goed gebruiken en ik vind het leuk dat die werkelijk goede kleding nog even gedragen wordt. Idem dito met speelgoed en kinderboeken.
Soms hoef je maar even om je heen te kijken om te zien waar een helpende hand welkom is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Heel veel kerken geven pakketten aan de minder bedeelden.Dus ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik geloof het niet, maar wat wel heel mooi is dat er nu een actie is om een deel van je eigen kerstpakket af te staan wat dus ook naar de minde bedeelde gaat (dus niet alleen het hoognodige maar een keer iets extra-chique's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Leger des Heils geeft kerstpakketten weg.
Als je zelf iets wilt schenken, kun je ook bij hen terecht.
Zie info hieronder met telefoonnr. en www.adres

Wie kerstpakketten en andere cadeaus wil geven aan het Leger des Heils kan het beste even bellen met: 070-3115540. Het secretariaat of de facilitaire dienst helpt je dan verder. www.legerdesheils.nl