Als je op vredesmissie bent is eigenlijk niemand de vijand. Je bent dan aanwezig om de vrede te bewaren en de bevolking te helpen.

Kort gezegd zijn er 4 manieren om in het leger dood te gaan:
* door toedoen van de vijand
* door toedoen van je eigen leger (friendly fire)
* door een ongeluk
* door eigen toedoen

Dus het antwoord op jouw vraag: dat kan, maar hoeft niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat ligt er toch helemaal aan hoe je aan je einde komt.
Is het door een ongeluk, door 'friendly fire' of door vijandelijk vuur.
In het laatste geval wordt dat gezien als de vijand inderdaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet altijd...
er zijn ook doden gevallen die op missie waren door een ongeluk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit hoeft niet zo te zijn, het is ook goed mogelijk dat ie zich zelf van het leven berooft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9 van de 10 keer wel!

Je vijand kan ook in je eigen team zitten, want niet al je maten zullen je beste vrienden zijn!

Ook wil het gebeuren dat er een zenuwe pees in je eigen groep zit die stijf staat van de stress en het vuur opent op het moment dat het absoluut niet moet, waardoor jezelf zou kunnen worden gedood.

Of een berekeningsfout waardoor artillerie vuur op eigen territorium terecht komt!

Een menselijke fout of liever gezegt een megablunder, kan het leven kosten van je kameraden tijdens gevechten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan, er zijn heel veel redenen, maar als ik je vraag goed begrijp zit er achter deze vraag nog een (klein) vraagje, want, "stel dat het zo is", dan kun je hen ervoor aansprakelijk stellen....

Toegevoegd na 18 uur:
Ik zou het fijn vinden om de - die ik kreeg uit te leggen, want mijn reactie is positief bedoeld...

Toegevoegd na 18 uur:
Per ongeluk mijn reactie toegevoegd ipv reactie...foutje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hoef niet altijd je vijand te zijn want als hij jou niet kent kan hij ook geen vijand zijn,hij doet waarschijnlijk gewoon zijn plicht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als onze jongens ergens naar toe worden gestuurd, dan is dat meestal niet naar een land waar het allemaal gemoedelijk gaat. Kijk nu Afghanistan.

Als de wapens gebruikt moeten worden dan is dat echt wel onze jongens tegen de vijand. En helaas zijn er al veel jonge mannen zo aan hun einde gekomen.

Natuurlijk worden er fouten gemaakt. Gedood door eigen vuur bijvoorbeeld. Afschuwelijk natuurlijk. Maar de meeste van onze jongens, om daar maar even van uit te gaan, zijn gedood door de vijand.