Wanneer is het voor het laatst 30 februari geweest?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.3K
itsme
13 jaar geleden
wat wil je met deze vraag nou bereiken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kennisvermeerdering, want deze vraag is helemaal niet lollig of dom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies zondag, dit is een goede vraag. Ik wist trouwens niet eens dat er 30 feb heeft bestaan. Dus dubbele kennisvermeerdering!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima vraag hoor. Ik denk dat er heel veel mensen zijn die nog nooit van 30 februari gehoord hebben.

Het beste antwoord

In Ethiopië gebruikt men een andere kalender, met 12 maanden van 30 dagen, plus 5 of 6 extra dagen. De maand heet daar niet per sé februari, heeft wel nog jaarlijks 30 dagen.

Een soortgelijk principe is begin vorige eeuw gebruikt in de toenmalige Sovjet-Unie, waar men in 1930 en 1931 ook zo'n kalender hanteerde. Daar was het in 1931 voor het laatst 30 februari.

Schijnbaar zijn er ook nog extra schrikkeldagen nodig ter correctie van de huidige opbouw van de kalender, waardoor er in 8228 ook hier een 30 februari nodig zal zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In 1752 was het voor het laatst 30 februari......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Binnenkort komt er zelfs nog één! Op 31 Februari 2011 is de grote GVF meeting in bad Boekelo. Met workshops, raketlancering en wat al niet meer! De dag ervoor, als wij ons allen opmaken, om daarheen op reis te gaan is het dus 30 Februari.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was dat niet verplaatst naar Riga?