Wat is de leukste kestmarkt om vanuit NL te bezoeken?(Dagje uit)

Welke is nu de leukste, groootste gezelligste? Keulen Oberhausen? of nog een andere?

Toegevoegd na 10 minuten:
In Duitsland

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (6)

Valkenburg is ook heel leuk, maar je kan bv ook naar Lille (F), van horen zeggen een echte aanrader! (vaak met een dagtocht te boeken)

Toegevoegd na 28 minuten:
ok, na uitbreiding van je vraag zou ik zeggen: kies Oberhausen. Een hele grote markt buiten met veel kramen/stalletjes en binnen in het aangrenzende shoppingcenter een hele goeie kerstsfeer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste en leukste stadje voor kerstmarkt in Nederland Valkenburg de gemeente grot en de fluweelengrot.
Het stad je is leuk om deze tijd en je kunt er lekker eten.

Toegevoegd na 20 minuten:
Dan is het antwoord Keulen heerlijke stad en lekker eten
13 jaar geleden
Niet de allergrootste, maar wel de allermooiste (en bijna niemand kent m) is de Kerstmarkt in Michelstadt im Odenwald.

Ik kom er al jaren en meer Kerstsfeer zul je niet vinden.
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar ligt Michelstadt?
paulus811
13 jaar geleden
Je zou even op de routeplanner kunnen kijken, maar het ligt ongeveer 80 kilometer ten zuiden Frankfurt en 40km boven Heidelberg.
De allersfeervolste Kerstmarkt is in Neurenberg, maar die is wat ver weg.
Wat ook sfeervol is , is Keulen.
In het oude gedeelte ( Altstad) is een rustieke markt.
Bij de Dom worden meestal demonstraties van ambachtslieden gegeven, daar staan wel 160 mooi versierde houten kraampjes. Er is Glühwein, Stollen en allerlei lekkers om te eten, drinken en mee te nemen naar huis. Op de Neumarkt in het centrum is het engelenrijk en op de Rudolfplatz is het leuk voor de kinderen. Dan is er nog een stijlvol kerstdorp in de Stadgarten en vlak aan de Rijn, vóór het chocolademuseum is een mideleeuwse kerstmarkt, met goochelaars, muzikanten en grappenmakers. Genoeg te doen en te zien hier!
Wat ook altijd sfeervvol is, is de kerstmarkt in de gemeentegrot in Valkenburg. Hier loop je door de grotten met sfeervolle verlichting tegen het mergel. De kraampjes staan strategisch opgesteld, zodat je er rustig langs kunt lopen en aan het eind is een ruimte met een bar, tafeltjes en muziek. Hier kan je Glühwein drinken en is het ook gezellig.
amc
13 jaar geleden
Munster in Noord-Rhijn-Wesfalen is met kerst een schitterende stad met wel 3 kerstmarkten in de oude binnenstad van Munster. Ook de befaamde bierbrouwerij Pinkus Müller is een bezoek waard was het alleen al voor het heerlijke biertje wat zij daar brouwen dan wel voor een niet te versmaden maaltijd een prachtige oude bierbrouwerij omgetoverd als spijslokaal. Zeer de moeite waard en het vervoer van en naar is uitstekend geregeld met de auto is het vanaf de (grens) ongeveer 1 a 2 uurtjes rijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
RÜdesheim. Nog veel leuker dan Keulen. Alhoewel je in Keulen naast de Kerstmarkt wel een heerlijke stad hebt om te winkelen.
Maar Rüdesheim met die smalle straatjes en de pleinen, is supergezellig!
Met de auto moet je dan gaan, want in het reguliere dagjes-uit programma van busreizen zit het niet. Dan zou ik als goede tweede toch voor Keulen kiezen. En als derde voor Aken.