Zouden langdurig gepeste kinderen een schadevergoeding moeten krijgen van pesters?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ik ben vroeger langdurig gepest....ik zou graag de pesters willen bedanken....zij hebben mij sterk gemaakt toen ik nog de flexibiliteit had om keuzes te maken over mijn persoonlijkheid.....ik heb toen geleerd dat ik niet meer gepest wilde worden, ik weet niet of ik dat nu nog zou kunnen (als dat ten koste zou gaan voor mijn baan o.i.d.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ja, maar hoe is de schade vast te stellen?? Met geld gaat het moeilijk, maar misschien wel bij het betalen van een cursus om het te vergeten en door te gaan met je leve als ex-gepeste?? Dat zou werken denk ik!

Toegevoegd op 28-05-2009 21:33:57
Respect voor Pikkebaas!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind van wel. Dat past goed in deze periode van gebrek aan geldpest. Ik zou Sint Nicolaas als rechter willen zien. Hij kan heel goed geld uitdelen, nadat hij het heeft geïnd bij de pestkoppen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hans je hoort je roeping ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij doet dat toch allang zonder geld? wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou Hans V...waar ben je ??
Nee. Het zijn kinderen, die kun je daarvoor niet wettelijk verantwoordelijk stellen.
Wat eventueel wel zou kunnen is, dat de ouders van een pestend kind geld moeten betalen aan het gepeste kind, maar ook daarvan vraag ik het me af of het echt nuttig is, ik denk dat het niet echt een stimulans is om het op te lossen.En dan zit je nog steeds met de bewijslast; hoe bewijs je dat dat kind door die andere gepest wordt, en niet door andere kinderen in de klas?
Kortom, niet te bewijzen en het lost denk ik ook niets op. Ik denk dat de oplossing eerder gezocht moet worden in gesprekken en evt bepaalde therapievormen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat ik het enige leerend kind was in mijn klas 3e en 4e ben ik gepest tot kauwgum in mijn haar tot echt slaan en zelf sexueel. ik zou sommige toch echt nog wel kapot zien willen gaan.
betaal maar tot je leeg bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is altijd gepest... In alle tijdperken en niet alleen bij mensen, ook jonge dieren ravotten, dagen uit en "spelen" erop los... Het is natuurlijk dat dat gebeurt... Ik ben het er niet mee eens maar het gebeurt in alle culturen in alle lagen van de bevolking...
En het kan je sterker maken of zwakker achteraf, dat weet je maar nooit... Maar om kinderen strak in de gaten te houden en te beschermen, daar ben ik niet voor... Survival of the fittest en plagen is elkaar trainen om te overleven... Pesten is langdurig en systematisch plagen, daar ben ik niet voor om dat lang te laten bestaan, dan moet degene die de supervisie heeft natuurlijk naar kijken en wat aan doen...
Het is een groepsgebeuren... Soms vallen kraaien massaal één kraai aan en doden die, waarom weet niemand, maar het komt voor...
Als je een zwakkere broeder uit de wind houdt, dan geef je die geen kans om 1) het verlies te nemen of 2) assertief te worden... Ik denk, hoe erg het ook is voor een individu, dat het erbij hoort in de soort mens en al te veel ingrijpen werkt averechts... Ingrijpen moet wel als het uit de hand loopt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ingrijpen kan veel meer in houden dan 'de zwakkere broeder uit de wind houden'. sociale vaardigheidstraining kan veel vruchten afwerpen waardoor beide partijen een stuk sterker in het leven kunnen staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat klopt als er een traject ingeslagen is dan is dat heel goed... +1
nee natuurlijk niet! ik wil het toch even opnemen voor de pestkoppen. natuurlijk is het niet goed te praten wat zij doen/gedaan hebben, pesten kan namelijk iemands leven echt kapot maken. en pesten gebeurt echt niet alleen onder kinderen, er zijn nog genoeg volwassenen die pesten/gepest worden.
pestkoppen pesten echt niet zomaar om de leuk of tijdverdrijf. vaak kampen zij met emotionele problemen en hebben een gebrek aan sociale vaardigheden. om zich toch staande kunnen houden in groepen mensen waarbij de onderlinge relaties vaak zeer complex zijn, proberen zij door de pesten hun hoofd boven water te houden. dan zullen zij in elk geval niet degene zijn die het onderspit moeten delven. daar zouden ze namelijk door hun gebrek aan sociale vaardigheden en emotionele problemen aan onderdoor kunnen gaan. pesten is voor pestkoppen dus vaak een overlevingsdrang, om zich staande te kunnen houden in groepen.
nogmaals wil ik hier absoluut het pesten niet mee goed praten. ik wil wel de zaak van een andere kant belichten. pestkoppen kunnen vaak niet anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een beetje afhankelijk van wat de pesters hebben misdaan, De meeste pesters gaan later het slechte pad op en hebben een misdadige persoonlijkheid. Net als in het latere leven zouden ze moeten leren dat ze met hun gedrag niet zo maar wegkomen. Het lijkt me moeilijk uitvoerbaar om ze een schadevergoeding te laten betalen, maar het idee is wel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is onmogelijk. Sowieso hebben kinderen geen geld, dus er valt niks te halen. Daarnaast zijn de ouders juridisch gezien aansprakelijk. Stel dat de wet gewijzigd wordt; hoe bepaal je wat pesten is. Soms is het overduidelijk, soms van twee kanten. Hoe ga je het controleren, een agent op het schoolplein? Stel je hebt dat gefixt; Stel je bent in de 40 en je besluit om toch eens verhaal te gaan halen. Dan worden de levens van alle betrokken over hoop gegooid en krijg je dan weer ruzies en pesterijen.

Ik denk dat het beter is om in geval van pesten met ouders en docenten te overleggen en dat een leraar gaat bemiddelen. Achteraf geld eisen lost ook niets op, het geeft alleen (tijdelijke) genoegdoening.