Lijkt het zo of lopen er tegenwoordig minder honden op straat dan vroeger?

Kan toch niet alleen met aanlijnen van honden te maken hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Klopt vroeger stierf het van de honden, nu kom je ze alleen in paartjes tegen, hond en baas... Soms zag je zelfs dubbele, die liepen dan aan elkaargeplakt rond, die zie je al helemaal niet meer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

hier worden het er alleen maar meer.
ik denk dus niet dat er minder honden zijn.
wel is het zo dat ze beter zijn afgericht dus minder alleen lopen doordat ze waren weg gelopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan ik niet zeggen, maar asiels hebben veel minder honden. Men zegt door de crisis. Katten daarentegen genoeg in asiels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De laatste keer dat mijn hond niet aangelijnt was liep ze de A12 op. Althans de vluchtstrook, waar ze erg schrok van een grote rode vrachtauto die claxoneerde. En dat is inmiddels bijna 8 jaar terug...

Mer net wat bailey zegt. Ook hier worden het er steeds meer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kan je dit opvragen bij de gemeente waar je woont.
Als het goed is dan innen ze hondenbelasting en is er informatie beschikbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zie hier inderdaad wel meer honden dan vroeger, maar niet loslopend zonder baasje... vroeger zag je wel van die straathondjes die gewoon door de buurt zwierven...dat zie ik hier helemaal niet meer
als er eens een hond zonder baasje loopt, heb ik meteen het idee dat die hond dus weggelopen, verdwaald of uit de auto gezet is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het zo lijkt... maar eerlijk gezegd let ik daar niet gericht op.. af en toe kom ik veel honden tegen, dan weer weinig, maar het ligt natuurlijk ook aan het tijdstip dat je op straat bent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het aantal huisdieren neem licht af, het aantal honden blijft constant, zie dit persbericht uit 2005:

"AMSTERDAM - Het aantal huisdieren in Nederland is iets afgenomen. Op dit moment heeft 55 procent van de huishoudens een en meer dieren, in 2003 was dat nog 58 procent. Dat constateert TNS NIPO in het onderzoek Huisdieren in het Nederlands gezin 2005 dat onlangs werd gehouden.

De meeste mensen hebben een hond (36 procent) of een kat (47 procent). Dat aantal is nauwelijks veranderd. Het aantal gezinnen met een konijn nam af van 15 naar 12 procent. Volgens de onderzoekers was dat dit jaar het enige belangrijke verschil met 2003.