Microsoft doet (helaas) ook steeds en steeds meer hardware. Wie kan deze gigant ooit nog stoppen?

Want ze hebben echt al véél te veel macht. Ze moeten gestopt worden. (Dan heb ik 't nog niet eens over de nogal slechte reputatie voor wat betreft de veilgheid van Microsoft-software totnutoe.)
Microsoft is een soort van Berlusconi, maar dan wereldwijd.
Microsoft steunt ook hard de wensen van de graaigrage grote mediamaatschappijen.
Een Amerikaanse staat wou een keer wegens onenigheid Microsoft aanklagen. Microsoft dreigde om te stoppen met 't leveren van producten in die staat. Die staat wist niet hoe snel ze hun rechtszaak moesten intrekken.
Om maar een voorbeeldje te noemen...

http://www.nu.nl/internet/1970038/microsoft-komt-met-zune-in-hd-kwaliteit.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dat lukt nooit, niemand niet... Zelfs Apple en MAC kunnen dat niet... Helaas, want als je the story behind, Bill Gates kent, dan weet je het wel...

Waarom is Bill Gates de grootste particuliere donateur ooit... Net als Alfred Nobel zoiets goeds deed als zijn prijs... Omdat ze zoveel ellende over de wereld gezaaid hebben, moeten ze wel zoiets doen als goedmakertje...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's een treurige conclusie...
Deze gigant is te stoppen als wij hun producten niet meer willen. Open Source komt steeds meer op, en zal uiteindelijk de langste adem hebben denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, ik denk dat Google over een x- aantal jaren een meer dan serieuze concurrent gaat worden.
Qua software zijn ze al aardig bezig met o.a. Google Docs en qua hardware zijn ze al begonnen in de telefonie (De G1)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vermoed dat het niet heel lang meer duren zal. Ze maken eenvoudig al heel lang niet meer de beste spullen, maar teren op het feit dat veel mensen denken dat als iedereen het gebruikt, zij dat ook moeten doen.

Ik was een aardige windows-adept tot ik overliep naar het 'vijandelijke kamp'. Sindsdien gebruik ik apple en osx. Je wilt niet weten hoeveel tijd dat scheelt. Veel minder puzzelen met de techniek, die tijd hou je over om dingen te doen die je echt wilt doen met de pc. En problemen met 'nog-steeds-windows-gebruikers' heb ik vrijwel niet. Het is allemaal veel beter uitwisselbaar dan een paar jaar geleden.
Ik ben ook een Googlegebruiker geworden. Mail. documenten, fotos, agenda, contacten. Het maakt niks uit of ik op de laptop, de desktop, mijn iPhone, een internetcafe, de pc van mn oma of buurman zit: ik heb al m'n persoonlijke spullen gewoon bij me. Zelfs AL (!) mijn muziek (via simplify draai ik alles wat er op mijn desktop staat, waar dan ook. Dus ik heb niet eens een dure versie van de iPhone nodig met veel GB. Ik kan bij alle muziek en alle documenten van thuis. Altijd.)

Daar kan Bill nog een puntje aan zuigen. Hij probeert het ook wel, vele huidige ontwikkelingen in de Microsoft-wereld zijn direct afgekeken van Google en Apple. Maar nog lang niet klaar of goed. Zo houden ze elkaar lekker scherp:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is 't installeren en instellen van programma's onder Apple makkelijker, minder makkelijk of vergelijkbaar moeilijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Installeren en hij doet het. Altijd.