Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke producten of diensten kun je beter in België of Duitsland kopen ipv in Nederland?

Wat zijn de voordelen daarvan? Wat is het risico (extra kosten, importen, zwart, etc)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vuurwerk uit België bijvoorbeeld!
Er moet wel onderscheid gemaakt worden tussen legaal- en illegaal- vuurwerk. Legaal vuurwerk (ook wel consumentenvuurwerk genoemd) moet in Nederland aan zeer strenge eisen voldoen, voldoet het hier niet aan, dan is het illegaal. Illegaal vuurwerk mag in naar Nederland ingevoerd worden, ook mag het niet afgestoken, verhandeld en opgeslagen worden en men mag het ook niet in bezit hebben. In België en Duitsland zijn de regels soepeler en veel Nederlanders gaan daar vuurwerk kopen omdat dit spectaculairder is...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik me laten vertellen dat je auto's beter in Duitsland kan kopen. Belgie misschien ook wel, aangezien daar bijna iedereen in een flinke bak rijdt.
Voor de rest zou ik het niet weten. Kleding ed vind ik in Nederland weer voordeliger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alcohol is goedkoper in Duitsland dan in Nederland (tenminste, een aantal jaar terug)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet te ver van de grens woont; benzine!
Dat is echt de moeite waard en je kan meteen bier of andere goedkopere producten meenemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterke drank is in duitsland goedkoper dan in nederland! Terwijl bier in nederland over het algemeen voordeliger is.

Vastgoed is in belgie en duitsland goedkoper, je zou bv een vakantie woning kunnen kopen en verhuren + eigengebruik! (in Dld of B)

Auto's in Dld zijn goedkoper, en las je ze invoert geef je gewoon op dat er weinig luxe opzit en je hebt weer een mooie stuiver verdient!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lege CD's en DVD's zijn in Duitsland veel goedkoper.
Je kunt ze gewoon via de Nederlandse website uit Duitsland op laten sturen.
Goede ervaringen met onderstaande winkel;
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding