Heeben tandartsen een tandarts?

of gaan ze zelf voor de spiegel staan..?

Toegevoegd na 6 minuten:
*hebben* duz. was weer een zwaar weekend..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, tandartsen hebben zelf ook een tandarts. Alleen al om het feit dat je zelf moeilijk in je eigen mond kan gaan zitten boren. Uiteraard hebben ze zelf wel meer inzicht in hun eigen gebit en zullen ze daarom wellicht kleine dingen die ze zelf wel kunnen zelf doen.

Een huisarts heeft ook zelf een huisarts (mag niet voor jezelf recepten uitschrijven).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vreemd, hier staan antwoorden waaruit blijkt dat (huis)artsen zichzelf wel medicijnen mogen voorschrijven: http://www.goeievraag.nl/vraag/huisarts-medicijnen-zichzelf-uitschrijven.51523

Andere antwoorden (6)

Een vriend van ons is tandarts en die gaat naar een bevriende tandarts voor zijn eigen gebit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja die hebben een tandarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zeker mijn tandarts heeft een keer geprobeerd bij zichzelf tandsteen te verwijderen ed maar dat schijnt veel moeilijker te zijn als je denkt om dat bij jezelf te doen. Dus ja ze gaan naar de tandarts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja en dat lijkt mij in bepaalde omstandigheden ook vanzelfsprekend.

Dat is net hetzelfde zoals voor vele andere beroepen.
Advocaten hebben ook een andere advocaat die hen bijstaat als het om verdedigen van belangen in gecompliceerde zaken gaat.

Kappers laten zich ook bedienen bij een collega.
Tenzij ze een kort kapsel hebben dat ze met de tondeuse kunnen bijwerken.

Sommige zaken zullen ze wel degelijk bij zichzelf kunnen 'corrigeren' doch ook mijn tandarts gaat 'vreemd' om het zo maar eens te noemen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat hebben ze en het bijzonder is dat ze elkaar daarvoor geen kosten (voor arbeid) in rekening brengen als collega's onder elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me wel handig dat collega-tandartsen bij elkaar in de stoel gaan zitten. Stel dat je onder verdoving je eigen kies moet trekken. Handen tekort.

Nee hoor, gewoon een eigen tandarts.