Wanneer is een taboe geen taboe meer?

Toegevoegd na 2 minuten:
Vroeger waren er zoveel taboe,s ,je mocht bv niet scheiden .Maar wanneer ging dit taboe over?Wanneer spreek je dan over ,het was een taboe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als het over het algemeen door de samenleving wordt geaccepteerd en je er openlijk over kunt praten en of ervoor uit kan komen zonder dat je bij voorbaat al weet dat het afgekeurd zal gaan worden is het geen taboe meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Op het moment dat meer dan 50% van de mensen geen gène voelt bij het bespreken ervan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een steekproef/enquête houden onder een zeer grote en representatieve doelgroep.
Wanneer het duidelijk aantoonbaar is dat de meerderheid van de samenleving een bepaald onderwerp niet langer meer "doodzwijgt" ,zoals na de sexuele revolutie in de jaren '60 en '70 der 20ste eeuw b.v. sex vóór het huwelijk ,tot dan nog steeds een taboe,algemeen bespreekbaar werd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een taboe is geen taboe meer wanneer je het helemaal hebt geaccepteerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iets algemeen geaccepteerd wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is dit een persoonlijke visie, wat voor de een een taboe is kan door een ander geaccepteerd zijn. Volgens mij heeft het niet met de mening van de maatschappij te maken, maar met de mening die we zelf hebben. De maatschappij kan iets wel als een taboe beschouwen, maar als het voor mij geen taboe is, wordt het daardoor ook geen taboe voor mij.
Ik besef alleen dat ik er anders over denk dan de de gemiddelde maatschappij, maar wie kan mij heden ten dagen nog vertellen wat de mening van de gemiddelde maatschappij is

Toegevoegd na 43 seconden:
Mijn gelijk is geen gelijk