Wat moet je doen om een lintje te krijgen?

op prinsjesdag krijgen velen een lintje moet iemand zich inzetten zonder daaraan te denken ik wil bv vrijwilligerswerk gaan doen maar de kans is klein denk ik'

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je krijgt -oa- een lintje voor dingen die je doet zonder er bijbedoelingen bij te hebben. Dus als ji gewon je best doet en je medemens zonder na te denken of je dat wel een lintje op gaat leveren heb je de beste kans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

mensen zoeken in je omgeving die jou voordragen voor een lintje.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook iemand die in zijn werk bijzondere prestaties levert, kan worden onderscheiden in één van de beide orden. Zulke 'bijzondere of zeer uitzonderlijke verdiensten in de hoofdfunctie' moeten echt uitgaan boven wat normaal gesproken van iemand in een dergelijke functie mag worden verwacht. Het gaat dus om de persoonlijke inzet, visie en kwaliteiten. Verder moeten de verdiensten een groter belang hebben dan alleen voor de onderneming, organisatie of instelling waaraan de kandidaat is verbonden. De samenleving moet er baat bij hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vriendin heeft in de loop der jaren 37 pleegkinderen gehad en kreeg als beloning een lintje van de koningin. Je moet je dus op één of andere manier nuttig maken voor de maatschappij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de site van de Rijksoverheid staat hoe je een lintje zou kunnen krijgen.

Zie bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet voorgedragen worden, door b.v. een gemeente, een vereniging of iets dergelijks en daar uiteraard veel voor gedaan hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet inderdaad voorgedragen worden zoals hierboven omschreven wordt. Maar, stel je er niet teveel van voor. Ik ken een mevrouw die mensen heeft opgelicht voor tienduizenden Euro's (helaas zo geniepig dat vervolging geen zin had, volgens de politie dus dat wil ook weer niets zeggen), heel actief is in de kerk, door die club is voorgedragen en een lintje heeft gehad.
Ik zou er voor bedanken.