Bestaat er een site waarop je de afkomst enzo kunt zoeken van je achternaam?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik zou graag een site vinden waar je je afkomst kan vinden aan de hand van je achternaam.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
ik lees dit als of je een plek hebt waar je kan vinden waar je achternaam vandaan komt, aan de hand van je reactie in onderstaande antwoord, zeg je dat je op zoek bent naar jouw afkomst aan de hand van je achternaam. Zou je het misschien in je vraag kunnen toelichten nog, wat je nou precies bedoeld?

Het beste antwoord

Daar is internet bijna voor uitgevonden ;-)

Als je daarmee aan de slag wilt, dan kun je weken, zo niet maanden doorbrengen op het internet. De hoeveelheid informatie, en mogelijkheden tot zoeken is bijna eindeloos.

Ik raad je aan, om eens voorzichtig met een startpagina te beginnen, en te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Wil je meer startpagina's, even googelen op genealogie en startpagina.

Hieronder een voorbeeldlink
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
dat vraag hij niet hij wil weten wat de oorsprong van de naam is of waar vandaan Niet de familie geboortes en sterfte enz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha. :-)
Ik vat 'm niet helemaal.
De vraag is wat onduidelijk gesteld, en ik hoop alleen maar dat ik 'm goed heb begrepen. Mijn vertaling is: bestaat er een site waarop ik mijn afkomst kan achterhalen dmv mijn achternaam?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neej mesher heeft gelijk hoor,ze heeft het juist begrepen ps ik ben een vrouw !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron, het lijkt mij dat als je de echte oorsprong van je naam te weten wilt komen, dit de enige manier is.
Of je komt al snel op een of andere flauwe kul site terecht, waar je soms nog voor moet betalen ook. Maar goed, ik zie wel. Als de vraagsteller meldt dat hij dit helemaal niet had bedoeld, verwijder ik mijn antwoord ;-)
ronron1212
13 jaar geleden
o
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en mesher is nog steeds een man, die blij is dat HIJ het goed heeft begrepen ;-)
ronron1212
13 jaar geleden
geeft toch niet je geeft het antwoord naar beste weten
Amadea
13 jaar geleden
De vraagstelster heeft jou reeds gemeld dat zij het bedoelt zoals jij omschreef.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (4)

Die zijn er zeker wel.... Voor ieder wat wils. Meestal tegen betaling ook voor iets waar je onmogelijk kan controleren of het correct is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
welke dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kies er maar eentje uit op Google...
Ik denk niet dat er zo een site is. Maar veel achternamen zijn ontstaan in de tijd van napoleon. Veel families hebben toen een naam gekozen die iets met hun beroep te doen had.
13 jaar geleden
De Nederlandse Familienamenbank van het Meertensinstituut. Is gratis raadpleegbaar.

De Nederlandse Familienamenbank geeft informatie over de familienamen in Nederland. Alle 314.000 namen die in 2007 bij de Gemeentelijke Basisadministratie voor 16
miljoen mensen met de Nederlandse nationaliteit geregistreerd zijn, zijn opgenomen.
13 jaar geleden
Google family tree en je vindt genoeg van zulke sites.