Is het niet pure oplichting van de Amerikanen die de kredietkrisis willen bezweren door miljarden Dollars bij te gaan drukken?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

ja zeker...de hoeveelheid goud in Fort Knox is echt niet veel groter geworden... die nieuwe dollar-papiertjes zijn dus eigenlijk niets waard....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als Amerikanen geld bij gaan drukken is dit valsmunterij. Als de Amerikaanse overheid dit laat doen niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is geen oplichten, tevens niet de meest slimme manier. Maar sinds wanneer verwachten slimheid van Amerikanen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, ik denk van wel. De Dollar wordt minder waard ten opzichte van bijvoorbeeld de Euro. Dit betekent dat Dollars die in handen zijn van andere landen (in Azie hebben ze heel veel Dollars) minder waard worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee. De Amerikaanse centrale bank wil de economie stimuleren, en kan dat niet meer doen door de rente te verlagen, omdat die al bijna op nul staat. Het enige middel dat de bank hiervoor nog heeft is het drukken van geld.