Zijn er mensen geboren in Vaticaanstad?

En wat voor nationaliteit hebben die dan? Ook als er niemand is geboren, zijn er dan mensen met een Vaticaans paspoort?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

@ Starbless: McDonalds is geen land, Vaticaanstad wel.

Er bestaat een nationaliteit van Vaticaanstad zodat hoge geestelijken kunnen reizen met een paspoort van het Vaticaan en zodat deze geestelijken diplomatieke status kunnen krijgen in landen waar hun geloofsbrieven zijn geaccepteerd. Eind 2003 hadden 552 personen de nationaliteit van Vaticaanstad (61 kardinalen, 346 andere geestelijken, 101 leden van de Zwitserse Garde en 44 leken). Bijna al deze mensen hebben een dubbele nationaliteit en behielden hun oorspronkelijke nationaliteit tijdens hun werk voor het Vaticaan. Men krijgt de nationaliteit uitsluitend door naturalisatie, niet door geboorte. De meeste Italianen die voor het Vaticaan werken hebben niet de Vaticaanse nationaliteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dit is een reactie op mij en geen antwoord op de vraag!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Starbless dooie kip, kan je lezen ofniet? "Men krijgt de nationaliteit uitsluitend door naturalisatie, niet door geboorte."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Starbless, het is beide!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deboender let een beetje op je taal, er word niemand beter van als je begint te schelden.

Andere antwoorden (3)

Hoe zie je dat eigenlijk voor je in een stad waar het celibaat bijna het belangrijkste is na de Paus...

En als het al gebeurd dat een geboorte plaats vind in Vaticaanstad dan is het een Italiaans kind. Je noemt het kind van een vrouw die in de Mac Donalds bevalt toch ook geen Macaan. Lijkt me...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaticaanstad is wel een eigen land hoor (weliswaar heel klein en liggend in Italië) maar wel onafhankelijk http://nl.wikipedia.org/wiki/Vaticaanstad
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Vrij: Je hebt helemaal gelijk... @Ruud: Vandaar dat een onafhankelijk land beschermd word door het Zwitserse leger...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat heeft de aanwezigheid van de zwitserse garde er mee te maken?
@je hebt ook helemaal geen bevestiging van een ziekenhuis nodig, in nl ook niet.
Mensen die in het Vaticaan geboren worden kunnen kiezen om de nationalitijd van Vaticaanstad te krijgen. Maar veel heb je er niet aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Starbless: Vaticaanstad is geen Italië
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat heeft het celibaat ermee te maken. De liefde niet bedrijven in Vaticaanstad wil niet zeggen dat je niet zou kunnen bevallen in Vaticaanstad. Of er daadwerkelijk medische voorzieningen zijn weet ik overigens niet.
Gedurende al die jaren zal er vast wel een toerist zijn die op het grondgebied van Vaticaanstad een baby heeft uitgepoept.
En de nationaliteit is natuurlijk gewoon die van de ouders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het wereldrecord boek staat dat Vaticaanstad het land is met het laagste geboortecijfer van de wereld, namenlijk 0