Waarom is de VUT-regeling geflopt?

Vroeger voerde men de VUT in om meer jongere werklozen aan het werk te helpen.
Het was geen lang leven beschoren omdat ze besloten dat het niet (goed) werkte.
Wat ging er mis? Waarom werkte het niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

De VUT is in de jaren ’70 bedacht als een soort wondermiddel tegen de jeugdwerkloosheid. Mensen van 57 jaar en ouder moesten plaats maken voor jongeren. Al snel werd echter duidelijk dat de regeling te duur zou worden als de naoorlogse geboortegolf aan de beurt zou zijn. In 2001 werd de VUT dan ook afgeschaft. Nu negen jaar later zijn de laatste vutters 65 jaar en met pensioen.
ronron1212
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nu 9 jaar later? 9 jaar na 2001 was 2010. Bovendien is de regeling niet in 2001 afgeschaft.
ronron1212
10 jaar geleden
Lezen stellalala bedacht in de jaren 70 staat er.
http://www.geldenrecht.nl/artikel/2011-05-04/de-vut-is-weg-maar-ik-betaal-nog-wel-premie
als je het antwoord niet vind kloppen vertel dan even wat het wel is.
bedankt voor de ongemotiveerde min.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik lees het toch echt goed, hoor. Lees mijn reactie nog maar eens na. Ik heb het niet over wanneer hij bedacht is. Je antwoord klopt gewoon niet. Wees blij dat ik mijn min motiveer.
ronron1212
10 jaar geleden
Lees stella
De VUT is in de jaren ’70 bedacht als een soort wondermiddel tegen de jeugdwerkloosheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bovendien een gratis tip:Als je een artikel citeert, raad ik je aan om te checken of genoemde jaren en aantallen nog kloppen. Het artikel is uit 2011, dus zijn er 3 jaren extra verstreken. De genoemde 65-jarigen zijn dus nu 68.
ronron1212
10 jaar geleden
Stella het gaat om de datum verder doet het er niet toe maar veel plezier er mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jammer dat je mijn reactie niet goed leest en anders dan bedoeld opvat, Ronron. De bedoeling van deze website is onder meer dat leden elkaars antwoorden beoordelen. Ik las dat je zelf ook regelmatig kritisch bent naar mede GV-ers en dat is je goed recht.
ronron1212
10 jaar geleden
Ben alleen geen minner jij wel
ronron1212
10 jaar geleden
stela commentaar is goed maar niet onjuiste zoals jij geeft
Het enige wat hout snijd is het artikel en dat is erg.
Het uitvoeren van de VUT is op alle mogelijke manieren nadelig. Het is erg duur; de werkenden moesten met z'n allen het inkomen van de VUTters ophoesten.
Daarnaast gaat veel kennis verloren; de oudste werknemers zijn ook het meest ervaren. Bovendien is het een vreselijke vorm van leeftijdsdiscriminatie. Mensen die hun hele carriere prima werk hebben afgeleverd werden naar huis gestuurd, alleen maar op basis van hun leeftijd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat de integratie teveel is gaan kosten met alles dr op en dr aan.