Het regeerakkoord stelt dat er 500 AnimalCops moeten komen, en een landelijk noodnummer - 114 'red een dier'
Wanneer dat nummer gebeld gaat worden ten behoeve van een productiedier in nood, dan zullen de cops daar ongetwijfeld voor uitrukken. Net zoals ze dat voor konijntjes op een donker kinderkamertje of aangereden hertjes zullen doen.

Voor controles en wetshandhaving op boerderijen zullen de cops niet gebruikt worden; daarvoor is al een instantie die streng toezicht houdt en bestaat, in tegenstelling tot de meeste gezelschapsdieren, al uitgebreide landelijke en Europese wetgeving. Wel neem ik aan dat AID en dierenpolitie worden gedwongen samen te werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk eigenlijk dat ze helemaal niet gewongen zullen worden samen te werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt me een wel heel slechte zaak; er gebeurt al veel dubbel werk, en twee instanties die veel overlap hebben qua werkgebied die niet naast elkaar, maar langs elkaar (of zelfs tegen elkaar in) werken is wel het laatste waar wie dan ook baat bij heeft. Zeker als het iets is dat wel heel erg in het vaarwater komt van de gezworen vijand van het nieuwe kabinet; de 'linkse kerk' met hun Dierenbescherming en Dierenambulance. Private organisaties die goeddeels afhankelijk zijn van donaties en gedreven sympathisanten. De AnimalCops gaan hen heel wat donateurs kosten, ben ik bang...

Andere antwoorden (3)

Zeker niet zolang de huidige regels niet overtreden worden; het ontstane kabinet is vóór de bio-industrie. Je moet hoofdzakelijk denken aan 't slecht behandelen van huisdieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Animal Cops handhaven de wet en de bio industrie handelt volgens de wet dus worden niet aangepakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, ik vrees van niet, de economische belangen wegen zwaarder.
je kan wel zelf de bio industrie aanpakken, door het niet te sponsoren.
eet geen, of minder, of biologisch vlees.