Loopt Nederland gevaar op terroristische aanslagen door Wilders?

Toegevoegd na 5 minuten:
Zouden moslims nu aanslagen gaan plegen op Nederland omdat ze boos zijn op Geert Wilders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je bedoelt "vanwege Wilders"?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je toevoeging is een andere vraag.

Het beste antwoord

Nee, Nederland loopt gevaar vanwege extremistische moslims.

Niet door Wilders.

Sommige reacties geven wel aan hoe verknipt sommigen dit gegeven zien.

Je zou het ook zo kunnen zien, als een burenruzie :

Je woont ergens, krijgt nieuwe buren die anders zijn dan wat er normaal in de straat woont. Deze geven overlast. Pa gaat praten en wil ze ruimte geven zich aan te passen. Ma is feller en wil dat ze NU ophouden met overlast geven en geeft ze niet nog een maand de tijd. Ma heeft geen zin zich aan te passen aan de nukken van de nieuwe buren. Af en toe escaleert dit, door gedrag van beide families, en moet de politie komen. Pa en ma ruziën ondertussen over het uitblijven van actie door pa, ma zegt dat zij het vanaf nu gaat regelen. De buren worden hier boos over en zeggen zich niet willen aanpassen en eisen het recht te leven zoals zij dat willen ondanks overlast. De kinderen van de buren voelen zich slachtoffer en menen daarom zich totaal te mogen misdragen, de buren zijn de controle kwijt over de kinderen en doen niets.
Dan staat er op een dag "out of the blue" een verre neef van de buren op de stoep en bedreigt de familie met de dood.

Is dan ma schuld als die verre neef de familie wat aandoet?

Ik denk het niet. Eigenlijk net zomin als de nieuwe buren hier schuld aan hebben.

Dit is op micro-niveau, een burenruzie, op macro-niveau, landelijk, is het voor sommigen ineens iets wat hen NIET persoonlijk raakt, zijn ze ineens verblind, en kiezen ze de kant van de overlastgevers.

En dat is krom.

Dat er gedreigd wordt ligt aan extremistische moslims. Als er die niet waren hadden we alleen een probleem met het integratieproces.

Jammer dat buitenstaanders zich hiermee bemoeien, en nog spijtiger is dat Nederland dit soort extremisten jaren binnen heeft gelaten, ze gefinancierd heeft en alle waarschuwingen dat het fout kan gaan heeft weggewuifd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, er zijn geen aanwijzingen dat Wilders of iemand in opdracht van Wilders aanslagen zal plegen. Ook roept Wilders niet op tot het plegen van aanslagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou zo maar kunnen dat het risico daarop een beetje groter geworden is, maar mafkezen zullen altijd wel een aanleiding vinden om rottigheid op grote schaal uit te halen. We moesten ons maar niet bang laten maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar als Wilders er niet was hebben ze wel een andere reden om aanslagen te plegen. Wilders is een van de redenen maar ook de aanwezigheid in Afghanistan is een reden.
Overigens is het nog steeds zo dat de meeste aanslagen niet moslimextremisme gerelateerd is. Biijna alle aanslagen in Europa van de laatste jaren zijn eerder gerelateerd aan seperatistische bewegingen zoals bijvoorbeeld de ETA of IRA. Alleen de omvang van de aanslagen is bij moslimextremisten een stuk groter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erger dan een aanslag is de angst voor een aanslag.
Wilders moet ook gewoon blijven zeggen wat hij wil zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest...+
Ja, die kans is groter. Ik zou me veiliger voelen zonder de heer Wilders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou me veiliger voelen zonder mensen die op woorden reageren met geweld.